אקזיט כחול-לבן: ClicksMob נמכרת ל-Webpals תמורת 5.5 מיליון דולר

וובפאלס הישראלית רוכשת את חברת הפרסום מבוסס ביצועים במובייל תמורת כ-20 מיליון ש"ח, כדי לחזק את זרוע המובייל שלה ופעילותה בשווקים האסייתיים

חברת פרסום מבוסס הביצועים הישראלית Webpals (וובפאלס) הודיעה היום (ג') כי רכשה את חברת הפרסום הישראלית ClicksMob (קליקסמוב) תמורת כ-5.5 מיליון דולר (20 מיליון ש"ח). לפני כשנה התאחדה ClicksMob עם AppGrade (אפגרייד) חברת פרסום ישראלית נוספת.

מודל פרסום מבוסס על תשלום עבור התקנות

ClicksMob, שהפכה לרווחית כבר בחודש השלישי להקמתה, נוסדה ב-2013 על ידי ארבעה יזמים והחזיקה משרדים בתל אביב, סן פרנסיסקו וניו יורק. החברה מפעילה רשת פרסום למפתחי אפליקציות ועובדת במודל של CPI, כלומר, Cost per Install, במסגרתו המפרסם או מפתח המשחק או האפליקציה, משלם רק על התקנה בפועל ולא על חשיפה לפרסומת שלו. הפלטפורמה של החברה מאפשרת למפרסמים וליצרני התוכן לרכוש ולהעביר טראפיק במובייל, לאפשר למשתמשים לבצע רכישות באפליקציה, להגדיל את המוניטיזציה באפליקציות ואת החזר ההשקעה.

לפני כשנה מוזגה ClicksMob עם חברת AppGrade של ד"ר ואדים דרבקין ואבישי שושן, שהתמחתה בפרסום וידאו. במסגרת אותו מיזוג עזבה מנכ"לית ClicksMob, חן לבנון, את החברה ואבישי שושן מונה להיות המנכ"ל.

Webpals תשלם תמורת ClicksMob סכום כולל של כ-20 מיליון ש"ח שישולם במזומן, כשהשלמת הרכישה צפויה להתבצע במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017. לאחר השלמת הרכישה, צפויה פעילותה של ClicksMob, שהסתכמה במחזור של כ-16.3 מיליוני דולרים ב- 2016, להגדיל את פעילות המובייל של החברה באופן משמעותי.

בין הסיבות לרכישה ניתן למנות את הנוכחות של ClicksMob בשווקים באסיה, שאחראיים על יותר מ-30 אחוזים מההכנסות של החברה בשנת 2016; בנוסף, Webpals תעשה שימוש בטכנולוגיות שפיתחה ClicksMob, כגון התאמת קהלי יעד למוצרים, מנוע אופטימיזציה וכלים למניעת fraud. כלים אלו ישולבו בסל המוצרים שמציעה החברה כיום ללקוחותיה.

ענבל לביא מנכ"לית חברת Webpals. צילום: סיון פרג'

בהתייחסה לרכישה, מסרה ענבל לביא, מנכ"לית קבוצת Webpals: "אנו נרגשים להודיע על רכישת ClicksMob, אשר בשילוב עם היכולות הקיימות שלנו בתחום השיווק והפרסום במובייל, תשמש מכפיל כח לצמיחתנו העתידית בתחום, במגוון סוגי אפליקציות וערוצי שיווק. רכישה זו מוסיפה צוותים מוכשרים ומיומנים לחברה ומהווה הזדמנות מצוינת עבור Dau-Up (זרוע המובייל של הקבוצה, י.א.) להמשיך להרחיב את נוכחותה באסיה, נוסף על חיזוק נוכחותנו בצפון אמריקה".

אבישי שושן, מנכ"ל ClicksMob, מסר בתגובה לעסקה: "קיימת סינרגיה מלאה בין הטכנולוגיה הייחודית של ClicksMob לבין המומחיות של Dau-Up בתחומי המדיה החברתית ומשחקים שיאפשר לנו להציע שירותים רחבים יותר ללקוחותינו".

Webpals נמצאת בבעלות של XLMedia ונסחרת בבורסה המשנית של בריטניה (AIM) בשווי של כ־250 מיליון דולר.

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

13 Comments on "אקזיט כחול-לבן: ClicksMob נמכרת ל-Webpals תמורת 5.5 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יוסי
Guest

עוד רכישה זבל, וללא ערך

גריין רובוטים
Guest
גריין רובוטים

איפה אתה גר שהזבל שם שווה 5M$
תקרא לנו נבוא ללאנץץץ ??????

someone
Guest

לא הייתי אומר זבל, אבל מעיד על מצב החברה הגרוע ככל הנראה, זה מחיר די נמוך

אלעד
Guest

אוי… המרמור…. היית מת למכור חברה בעשירית מהמחיר אבל מה לעשות צריך כישורים.

אחד שיודע
Guest

אקזיט זה לא, עלות התפעול שלהם גבוהה
אין להם משרדים לא בניו יורק ולא בסן פרנסיסקו

אמיגו
Guest

כמו הכתבות הקודמות שלכם על ClicksMob, הכתבה מסריחה ממימון או סתם מחוסר-כנות כלפי הקוראים שלכם.
החברה הגיעה ב-2014 למכירות בגובה 10 מליון דולר לפי מספר מקורות – ואתם בעצמכם כותבים בכתבה שב-2016 המכירות הגיעו "לכ-16.3 מיליוני דולרים" (אשמח למקור?).

מכירה של 5 מליון דולר במקרה כזה היא לא אקזיט אלא כשלון מוחלט. זה כמובן לא נורא, וקורה הרבה – השוק השתנה וכו'. אבל הנסיון שלכם לצייר תמונה של סיפור הצלחה היא פשוט מביכה.

עוד אי דיוקים בכתבה; לחברה אין משרדים בסן-פרנסיסקו, אלא בניו יורק וישראל בלבד. מי משלם לכם על זה?

אני
Guest

אני רק אניח את זה פה
http://www.forbes.com/most-promising-companies/list/

יעל
Guest

מסכימה עם התגובה הראשונה.
אתם פשוט מציגים תמונה מעוותת של המציאות. קליקס מוב היתה כוכב עולה בתחום האד-טק לפני כמה שנים. עשרות כתבות על המנכ"לית ועל ההצלחה המסחררת של החברה ושווי מוערך של כמה עשרות מיליוני דולרים. העובדה שהיא נמכרת עכשיו ב 5.5 מיליון דולר זה כישלון אמיתי ואתם הופכים את זה לאקזיט? לדעתי זה אפילו לא break even למשקיעים. מעלה די תהיה על הרבה כתבות "אובייקטיביות" אחרות שפרסמתם

קראנו וזכרנו
Guest
קראנו וזכרנו

העיקר – ה PR
http://m.globes.co.il/news/m/article.aspx?did=1001006060

הצלחה מסחררת אין מה לומר.

רמי קראוס
Guest

קליקסמוב כאלה בלוף – חוץ מPR אין שם כלום.
מכרו במחיר הפסד – DAU UP חושבים שהרשת אפילייט הפח זבל הזאת תציל אותם, אבל בפועל יקבלו עוד טראפיק וייטנאמי.

נטלי
Guest

גם DAU UP וגם CLICKSMOB זה פח. הראשון זה סוכנות ללא טכנולוגיה עם אנשי מכירות טובים (באמת), אבל 0 טכנולוגיה, ו CLICKSMOB זה פלאברה לתקשורת, חבל שלא הנפיקו יכלו לנפח עוד קצת את הבועה, מזכיר לי את MOBLI של משה חוגג.

רוברטו
Guest

שום מילה על זה ש-webpals זה סה"כ חברת אפייליאטס לאתרי הימורים?

illuminator
Guest
wpDiscuz

תגיות לכתבה: