קלינלי מגייסת 5 מיליון דולר כדי להיות האמזון פריים של הכביסה שלכם

מכבסת כסף מסוג אחר: Cleanly שהוקמה על ידי שלושה יזמים ישראליים ופעילה בארצות הברית, מפעילה שירות כביסה עד הבית; עד עתה גייסה החברה כ-7.3 מיליון דולר

מקור: Cleanly

לצעירים רבים, בעיקר בערים הגדולות, אין מכונת כביסה בדירה. אז נכון, חלקם מסתמכים על שירות כביסה, גיהוץ וקיפול שנקרא 'אמא', אבל הרוב הגדול נאלץ להיעזר בשירותיהן של מכבסות. הסטארטאפ Cleanly (קלינלי) מבטיח לאסוף את הכביסה מבית הלקוח, לכבס, לייבש, לגהץ ולהביא אותה מקופלת בחזרה – הכל בעזרת אפליקציה. עתה מודיע הסטארטאפ על גיוס של 5 מיליון דולר.

עושים כביסה בעזרת האפליקציה

הפלטפורמה שפיתחה Cleanly מאפשרת ללקוחות להזמין שירות כביסה עד הבית. כל שעליהם לעשות הוא לסמן את הפריטים שהם שולחים לכביסה באתר או באפליקציה ושליח יגיע לאסוף מהם את שק הכביסה בשעה שמתאימה להם. פרטי הכביסה השונים יעברו כמובן כביסה, ייבוש וקיפול. העלות נקבעת על פי משקל הכביסה – כ-3 דולר לקילו כביסה. אם סך ההזמנה עולה על 30 דולר, המשלוחים נעשים בחינם. בנוסף, מציעה החברה ללקוחותיה גם שירותים משלימים אחרים כמו גיהוץ וניקוי יבש.

Cleanly אינה מפעילה מכבסות משלה והפלטפורמה שלה למעשה מקשרת בין מכבסות מוסדיות ללקוחות פרטיים ועסקיים, כשהיא מספקת את שירותי המשלוח בעזרת שליחים שהיא מגייסת במודל של אובר, כלומר, הם אינם עובדי החברה ויכולים לעבוד מתי שמתאים להם. כרגע, החברה פעילה בעיר ניו יורק, מיקום מתבקש בהתחשב בהרכב האוכלוסיה בברוקלין ובמנהטן, וכן בוושינגטון הבירה – שם נהנית החברה מביקוש גבוה במיוחד לשירותי הניקוי היבש שלה לחליפות, עקב הריכוז הגבוה של מוסדות הממשל בה. היעד הבא של החברה הוא סן פרנסיסקו.

בשיחה עם גיקטיים מספר אלכס פרובר, סמנכ"ל הנדסה ב-Cleanly, שקהל היעד של החברה הוא אנשי קריירה בגילאי 25-45 ש"אין להם זמן להסחב עם כביסה ברחובות ורוצים לקבל כביסה באיכות גבוהה".

בארצות הברית פעילות בתחום כמה חברות. בחוף המזרחי מתחרות FlyCleaners ו-Cleanly, ובחוף המערבי פעילה בעיקר Rinse. האחרונה השתלטה לפני מספר חודשים על פעילותה של Wahio, שהפסיקה את פעילותה לפני כן.

לדברי פרובר, המודל של Cleanly שונה מהותית מזה של Wahio והחברה התמקדה מהיום הראשון בלהיות רווחית: "העדפנו 100 הזמנות שאנחנו מרוויחים עליהן כסף, מאשר 10,000 שאנחנו מפסידים מהן". לצורך כך נעזרת החברה במרכז הפיתוח שלה שנמצא בישראל ואחראי טכנולוגיית הניתוב והאופטימיזציה של הזמנות והמסלולים: "בעזרת הטכנולוגיה הצלחנו לייצר שולי רווח גבוהים מכל הזמנה, בין הגבוהים בתחום. בנוסף, במחסנים שלנו יש מימוש של תהליכים אוטומטיים על מנת להוזיל את כוח האדם".

מקור: Cleanly

Cleanly הוקמה ב-2013 על ידי שלושה יזמים ישראליים: תום הררי, איתי פורר וחן אטלס, שפרש והחלף על ידי אלכס פרובר. לאחר שהחברה השתתפה בתוכנית ההאצה הנחשבת Y Combinator, היא גייסה ב-2015 סבב סיד בגובה 2.3 מיליון דולר, ממספר משקיעים ביניהם 500Startups, Funders Club, Altair Capital ושורה של משקיעים פרטיים. עתה כאמור משלימה החברה סבב גיוס חדש בגובה 5 מיליון דולר שהובל על ידי קרן AddVenture, ובהשתתפות של המשקיעות הקיימות, קרנות Initialized Capital ו-Altair Capital ומשקיעה חדשה, קרן Millhouse Capital של איש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ'.

לדברי פרובר, החברה תשתמש בהון שגייסה כדי להגדיל את הפעילות בארצות הברית, לפתוח שווקים חדשים ולהשקיע בפיתוח, כדי "להגדיל את שולי הרווח לגבוהים ביותר בשוק היום".

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

5 Comments on "קלינלי מגייסת 5 מיליון דולר כדי להיות האמזון פריים של הכביסה שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
רון
Guest

היי זה כמו kVisi שיש בתל אביב רק באמריקה. חולה על הכביסי האלה! אחלה סטארטאפ

דניאל
Guest

נראה לי שכביסי זה כמו קלינלי… חחחח… כביסי זה בערך כמו מאית מקלינלי.

רון
Guest

ניסית פעם את השירות שלהם? הם מעולים! ברור שהם הרבה יותר קטנים, בכל זאת אמריקה, אבל הם מעולים!

דניאל
Guest

תודה ארז.

Shay
Guest

באירופה יש את Zipjet

wpDiscuz

תגיות לכתבה: