שיחת המכירה שהצליחה מאוד: Chorus.ai מגייסת עוד 16 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי פיתח מערכת לניתוח מבוסס AI של שיחות מכירה, שמספקות למנהלים תובנות מהירות של השיחות וביצועי צוותי המכירות. מאז הקמתו גייס הסטארטאפ יותר מ-22 מיליון דולר

צוות תל אביב של Chorus.ai. מקור: Chorus.ai

צוות תל אביב של Chorus.ai. מקור: Chorus.ai

כנראה שבחברת הסטארטאפ הישראלית Chorus.ai יודעים איך לבצע שיחות מכירה. היום (ג') הודיעה החברה על גיוס הון בגובה 16 מיליון דולר, מה שמעמיד את סך הגיוסים של החברה הישראלית, שמפתחת מערכת לניתוח מבוסס AI של שיחות מכירה, על כ-22 מיליון דולר.

ניתוח מבוסס NLP של שיחות מכירה

Chorus.ai (קורוס) מקליטה את כל שיחות המכירה של צוותי השיווק ולאחר מכן היא מתמללת אותה; עכשיו מתחיל החלק המעניין והוא איתור החלקים החשובים בשיחה. המנהלים יכולים בלחיצה אחת לחפש מילים מסויימות או לבחור בנושאים כמו 'תמחור', 'בעיות', 'דאגה', 'מתחרים' ו'סגירת עסקה', כשהמערכת גם מוצאת לבד מילות מפתח ומשייכת אותן לנושאים רלוונטיים בעזרת שימוש ב-NLP (עיבוד שפה טבעית) ובלמידה מכונה. בלחיצת כפתור אחת יכולים המנהלים להגיע לכל השאלות ששאלו או נשאלו נציגי המכירות, לראות את התשובות ולהגיע לתובנות לגבי הקשיים וההצלחות. המערכת של Chorus.ai מתממשקת עם שירותים כמו אלו שמציעים Salesforce למשל.

מקור: Chorus.ai

מקור: Chorus.ai

Chorus.ai הוקמה ב-2015 על ידי רועי רענני, שמכהן כמנכ"ל החברה ומיכה בריקסטון, סמנכ"ל המחקר והפיתוח ובין הלקוחות שלה ניתן למנות חברות כמו Qualtrics, Marketo ו-Dynamic Signal. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן Redpoint Venture, שהשקיעה בסטארטאפים דוגמת Stripe, Zendesk, CyanoGen, נטפליקס, Tivo ו-SentinelOne הישראלית. עוד השתתפה בסבב גם קרן Emergence Capital, שהשקיעה ב-Box וב-salesforce, והשקיעה בחברה כבר בסבב הסיד. ל-Chorus.ai משרדים בתל אביב ובסן-פרנסיסקו ומועסקים בהם כיום כ-25 עובדים.

בשיחה עם גיקטיים, מספר מיכה בריקסטון, נשיא ומנהל הטכנולוגיה הראשי של Chorus.ai, כי החברה תעשה שימוש בהון שגייסה לצורך הרחבת והעמקת צוות המו"פ בארץ, השקעה במכירות ובשיווק. בריקסטון הדגיש שעד עכשיו החברה התבססה על צוות קטן, שרק לאחרונה גדל.

לפני 4 חודשים הכרזתם על הגיוס הקודם בגובה 6 מיליון דולר שנחתם ב-2015. מדוע בחרתם לצאת שוב לגיוס?

בריקסטון: "לגיוס הנוכחי לא ממש 'החלטנו לצאת'. מה שהיה הוא שמשקיעים ביקשו להיפגש עמנו לכל אורך התקופה מאז הגיוס הראשון. לאורך השנה וחצי הראשונות השבנו באדיבות שאנו זקוקים לשקט תעשייתי כדי להתמקד באופן מלא במוצר ובטכנולוגיה. כשהרגשנו בשלים, נענינו לפגישות. גם עכשיו לא כיוונו לגייס, אך כשפגשנו את תומאש טונגוז מ-Redpoint Ventures, הבנו שיש כאן שותף עם הבנה עמוקה של השוק, שיכול לקדם אותנו אסטרטגית, ובברכתם של גורדון ריטר וסאנטי סובוטובסקי מ-Emergence Capital – החלטנו על גיוס סבב רציני יותר, שבו כמובן גם הם השתתפו".

אנחנו רואים לא מעט חברות שמתמחות בתחום כמו כמו People.ai ו-Gong.io הישראלית. מה מייחד את chorus?

בריקסטון: "​אחד הדברים שאנו הכי גאים בהם, הוא שפיתחנו את כל המערכות שלנו בתוך החברה ובהובלתו של ראסל לוי. הטכנולוגיה כולה, החל מהטלפוניה, עבור בתמלול האוטומטי וכלה בניתוח הסמנטי והרגשי פותחה על-ידינו, מה שמאפשר לנו כוח עצום ​במינוף הטכנולוגיה ובשימוש בה כדי לנתח את השיחות בזמן אמת. לא ראיתי דבר דומה בחברות מתחרות".

בסופו של דבר מכירה היא תהליך שהוא לא רק רציונלי, ויש בו גם לא מעט אלמנטים רגשיים. איך המערכת של chorus מתמודדת עם זה?

בריקסטון: "זו טענה שיש בה הרבה אמת. chorus מנתחת גם סיגנלים לא סמנטיים הקשורים למנגנונים רגשיים, לדוגמה, האם הקול נשמע מקצועי, כריזמטי, בכיר? האם המשוחחים נשמעים מרותקים לשיחה, מופתעים, מעוניינים? ועוד. מעבר לכך היות שהמערכת שלנו ניתחה נכון להיום מעל חצי מליון שיחות, ניתן, באמצעות לימוד מכונה ​להסיק מסקנות גם על טריגרים סמויים שאינם ידועים א-פריורי, ושחלקם ככל הנראה היו מסווגים כרגשיים.

בסופו של יום – כשיש מספיק דאטה, אם בני-אדם יכולים לקלוט סיגנל או טריגר, סביר שגם מחשבים יוכלו ללמוד אותו. כמובן, שאיננו מתיימרים להיות אלה 'שפיצחו את הנוסחה'. למעשה, איננו מאמינים שיש נוסחה אחת פשוטה, אבל אנו כן מאמינים שיש סמנים חזקים שיכולים לעזור ולהעצים צוותי מכירות. מניסיוננו, אם נשאל מנהל מכירות מהשורה מה מבדיל בין אנשי המכירות הטובים ביותר שלו לממוצעים, התשובה שלו ע"פ רוב תהיה עמומה. ייתכן ויסביר שהמוכרים הטובים שואלים יותר שאלות בצורה טובה יותר, אבל אם נתעקש וננסה לברר מה פירוש 'לשאול שאלות בצורה טובה יותר', הוא כבר לא יידע להשיב.
כאן נכנסת chorus לתמונה ויודעת לזהות אילו שאלות בדיוק כדאי לשאול, מתי, ובאיזה ניסוח. המערכת שלנו יודעת להבחין באופן ברור בין המוכרים הטובים יותר לממוצעים, ולאפשר למוכרים הפחות טובים ללמוד מהטובים ביותר ולהשתפר, בין אם מדובר בסמנים סמנטיים, או בטריגרים רגשיים".

לקריאה נוספת:

ניתוח AI של שיחות מכירה: Chorus.ai מגייסת 6.3 מיליון דולר

יניב אביטל

הגב

1 תגובה on "שיחת המכירה שהצליחה מאוד: Chorus.ai מגייסת עוד 16 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אני
Guest

כל הכבוד לרוי- inspiring leader!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: