תופעת הספאם הסיני בטוויטר

אם בעבר מפרסמים מפוקפקים היו משלמים לספאמרים שהפיצו באמצעות רשימות אימייל את המוצרים שלהם, בעקבות מהפכת הטוויטר המפרסמים השתכללו ועברו ל- ספאם 2.0 שבו הם משלמים לסוכנות טוויטר-ספאם שתפרסם את המוצר שלהם, והסוכנות דואגת להעביר את הלינק לכל העבודות שלה שמוסיפות גם כמה מילים אנושיות לטוויט הפרסומי, זאת על מנת שיראה אמיתי.

chinesetwitterspamמה משותף לכל התמונות הללו?
לכל אחת מהסיניות המופיעות למעלה יש חשבון בטוויטר (למרביתן יותר מחשבון אחד), וכל אחת מהם לוקחת חלק מתרבות הולכת ומתרחבת – Twitter Spam.

איך זה עובד?
מאוד פשוט. כפי שניתן לראות לפי הרקע של תמונות הפרופיל שלהם, הן כולן הצטלמו באותה 'סוכנות טוויטר-ספאם', ועבודתן כוללת לעקוב אחרי אנשים, ולפרסם קישורים לפרסומות.
אם בעבר מפרסמים מפוקפקים היו משלמים לספאמרים שהפיצו באמצעות רשימות אימייל את המוצרים שלהם, בעקבות מהפכת הטוויטר המפרסמים השתכללו ועברו ל- 'ספאם 2.0 ' שבו הם משלמים לסוכנות טוויטר-ספאם שתפרסם את המוצר שלהם, והסוכנות דואגת להעביר את הלינק לכל העבודות שלה שמוסיפות גם כמה מילים אנושיות לטוויט הפרסומי, זאת על מנת שיראה אמיתי.

האם זה עובד?
כנראה שכן, מרבית החשבונות עוקבים אחרי יותר מ-2000 משתמשים שונים ואחריהם עוקבים בערך 300, כשלפי ההערכה, אותם 300 עוקבים הפעילו מנגנון של Auto-Follow על החשבון שלהם.
אך מספר העוקבים שלהם אינו האינדיקציה היחידה להצלחה של הספאם, מכיוון שלאחר שהם עוקבים אחריך, יש למרבית מהמשתמשים צורך לבדוק מי העוקב החדש שלהם וככה בעצם הינך נחשף לחשבון שלהם. במידה ובפעם הראשונה אתה לא שם לב, כנראה לאחר שעוקבים אחריך למעלה מ-30 חשבונות ספאם, בשלב מסוים תשים לב לתופעה ואולי אף תלחץ על אחד הלינקים. ניתן לראות גם שלמרבית משתמשי הספאם ישנו יותר מחשבון אחד עקב בגלל ההגבלה של טוויטר על היחס עוקבים-ומספר החסידים שלהם, כשלהם ישנו יחס נמוך.

אחרי מי הם עוקבים?
ישנם כאלה שעל פי המוצר שהם צריכים לפרסם מחפשים אנשים עם מילים תואמות ב-Twitter Search וישנם כאלה שמפרסמים מוצר אחד ומשתמשים בעוקב אוטומטי – כיום ניתן לראות שוק גדל של שירותים בהם הינך מזין מילים מסוימות ואותו שירות דואג לעקוב באופן אוטומטי אחרי האנשים שמצייצים את המילים הללו.

כיום לא ניתן לעצור את התופעה באמצעות הכלים הסטנדרטיים שטוויטר מספק, אך כפי הנראה, אך כבר היום ניתן לראות יוזמות שונות הפועלות לכיוון יצירת שירותי הצד שלישי שיציעו שירותי 'סינון עוקבי ספאם' עבור המשתמשים.

טל דרומי

טל דרומי הוא יזם אינטרנט וטכנולוגיה צעיר שמתעסק ומתעניין זה מספר שנים בתחום התכנות, בניית אתרים והאפליקציות.

הגב

1 תגובה on "תופעת הספאם הסיני בטוויטר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
trackback

[…] אחרון שאינו חביב הוא הספאם הסיני/תאילנדי/תקראו לזה איך שבא לכם. מציק הוא היה בכל צורה שאפשר לחשוב ולתאר בכלל. הוא הגיע במסרים אישיים, במעקבים סדרתיים, בפרסומות, בפורנוגרפיה והיה המנה הקשה ביותר של הספאם מאז תחילת טוויטר שהכריח את המערכת לנקות את עצמה בכוח לפני שיהיה מאוחר מדי. זה כנראה עבד ככה. […]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: