3220810936 מתל אביב לאילת בחצי שעה: סין מפתחת את הרכבת המרחפת המהירה בעולם | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

מתל אביב לאילת בחצי שעה: סין מפתחת את הרכבת המרחפת המהירה בעולם

הרכבת המגנטית המרחפת של יצרנית הרכבות הסינית CRRC תגיע למהירות מקסימלית של 600 קילומטר לשעה. הצפי לסיום הפרוייקט: לא לפני שנת 2027 כדי להתאים את תשתיות המסילה

הרכבת המגנטית המהירה לשנגחאי (צילום: Shanghai Maglev Transportation Development Co.)

הרכבת המגנטית המהירה לשנגחאי (צילום: Shanghai Maglev Transportation Development Co.)

חברת China Railway Rolling Stock Corporation (או בראשי תיבות CRRC), יצרנית הרכבות הסינית הגדולה בעולם, הכריזה לאחרונה כי החלה לעבוד על רכבת מסוג חדש שתרחף במהירות של 600 קילומטר לשעה.

מדובר במהירות שעוד לא הושגה עד כה בכל סוג אחר של רכבת, מה שהופך אותה בפוטנציה לרכבת המהירה ביותר בעולם. הריחוף יתבצע באמצעות שימוש בכוחות מגנטיים בין המסילה לבין הרכבת שדוחפים אותה מאחורה ומושכים מקדימה על מנת להניע אותה.

כבר מחזיקה ברכבת שנעה במהירות 400 קמ״ש

סין היא כנראה המקום המושלם לניסוי רכבת מהירה כל כך – מערכת הרכבות שלה, שמופתחת לאורך השנים על ידי מימון ממשלתי נדיב של מעל לחצי מיליארד דולר, כוללת כ-12,400 מייל של מסילות, שהם קרוב ל-20 אלף קילומטרים. בשביל הניסוי תוקצה לרכבת החדשה מסילה באורך של חמישה קילומטרים.

עוד סיבה טובה לכך שסין היא המקום המתאים ביותר לניסוי שכזה הוא הניסיון הקודם שכבר צברה עם רכבות מגנטיות – כיום קיים קו רכבות מסוג זה שנוסע בין שנגחאי לבין שדה התעופה הבינלאומי פודונג (Pudong) במהירות של 267 מייל לשעה, שהם קצת יותר מ-420 קילומטר לשעה.

חברת הרכבות הסינית כבר ביצעה ניסוי דומה בעבר עם רכבת מגנטית שנוסעת במהירות של 580 קמ"ש, אבל לא הכניסה אותה לשימוש ככלי תחבורה ציבורי מחשש לבטיחות הנוסעים.

הרכבת המגנטית המהירה תהיה מוכנה לנסיעת הבכורה שלה לא לפני שנת 2027, זאת לאור הצורך לערוך עבודות בתשתית המסילות הארוכות יותר עליהן היא תיסע. CRRC פועלת גם מחוץ לגבולות סין במדינות כמו אוסטרליה, בריטניה ורוסיה, לכן סביר להניח שהצלחה של הרכבת תגרום לכך שנראה אותה בעתיד פועלת גם במדינות נוספות.

בכל אופן, גם אם אכן הפרוייקט הזה יגיע לבשלות ולסינים תהיה רכבת הנוסעים הכי מהירה, הם עדיין לא יחזיקו בתואר הרכבת המרחפת המהירה ביותר בעולם – מי שמחזיקה בו נכון לכרגע היא ארצות הברית, שחיל האוויר שלה פיתח רכבת מגנטית שנעה במהירות המטורפת של 1,000 קמ"ש.

con

 

עדי פרל

בוגר בית הספר לעיתונאות "כותרת", נכנס עמוק לעולם המחשבים והטכנולוגיה עוד כשאנשים ידעו מה זה דיסקטים.

הגב

3 Comments on "מתל אביב לאילת בחצי שעה: סין מפתחת את הרכבת המרחפת המהירה בעולם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריה
Guest

מדינה קמצנית… תתחילו לבנות קיבינימאט!.. מה זה 500 מליון דולר? זה פאקינג תשלום מיסים חודשי… רק מה שמשלמים לרכבת ישראל בכרטסת בשנה עולה יותר… אין חשיבה קדימה.. והמדינה הזו מתה… צריך רכבת כזו.. ותת קרקעית מהצפון צפון עד אילת אילת עם 5 עצירות בדרך

kkkkk
Guest

תת קרקעית???
אוי נו באמת תחשוב לפני שאתה מגיב

צחי
Guest

לא חצי שעה ולא נעליים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: