6702679639 הציפייה הסתיימה: Call of Duty Infinite Warfare כבר כאן [סקירת גיימינג] | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

הציפייה הסתיימה: Call of Duty Infinite Warfare כבר כאן [סקירת גיימינג]

נובמבר הגיע וכולם בעולם המשחקים מבינים היטב מה זה אומר: הכותרים הגדולים של השנה מושקים בקול תרועה רמה. וכמו בכל שנה שבשנים האחרונות, גיימרים רבים ברחבי העולם מחכים לכותרי הירייה בכיליון עיניים. אז מה מצפה לנו השנה בכותר של מי שנחשבת הסדרה המפורסמת והמוצלחת ביותר, COD?

cod

קשה באמת לבוא בטענות למפתחי הסדרה הזו לאורך השנים. בזכותם הז׳אנר הזה קפץ למדרגה האדירה שבה הוא נמצא היום. משנה לשנה ידעו המפתחים להפתיע מחדש, לשמר את ההצלחה ולהביא חוויה מרגשת שאי אפשר לוותר עליה. כנראה עד השנה. ולא שמדובר במשחק לא טוב. ממש לא. זה כותר מהנה ועשוי היטב. הבעיה האמיתית שלו הוא שמושא ההשוואה שלו, כלומר המשחקים הקודמים בסדרה (על כל גווניה), היו פשוט טובים מדי. המשחק הנוכחי מלא בניגודים, יש בו כמה פיצ׳רים יוצאים מהכלל אבל הוא גם מאוד מאכזב בנקודות שהיו עד היום היתרונות הכי גדולים שלו.

אז בואו נתחיל. משנה לשנה הקמפיין של הסדרה הזאת הולך ומשתפר. עוד אזורי קרבות יצירתיים, כלי נשק חדשים, יצורים מוזרים עם AI משופר, ואינטנסיביות קרב שקשה להתמודד מולה. גם הפעם הקמפיין בהחלט יעניק לכם חווית משחק מתגמלת, באורך סביר, עם המון אקשן ודופק גבוה.

באמת שאין הרבה משחקים שכל סצנה בהם מצליחה להיות כזאת אינטנסיבית. אבל למען האמת שהשנה זה ממש לא מספיק. אין באמת חידושים מפתיעים שמשנים את חווית המשחק. ואם כבר, המשחק הזה מרגיש כמו משחק המשך במקרה הטוב, או הרחבה גדולה לכותר הקודם במקרה הפחות טוב. התחושה הכללית מרגישה יותר מדי דומה למה שכבר שיחקנו מאות/אלפי שעות עד היום.

cod

ובהתאם, גם העלילה לא ממש סוחפת כפי שפגשנו בעבר. למרות שכמו תמיד היא מרגישה כסרט פעולה הוליוודי עשוי טוב. כך או כך אי אפשר להגיד עליה שהיא משעממת או מפריעה לחוויה.

הקו די פשוט, והדגש הוא על המלחמה בחלל. בכדור הארץ נגמרו המשאבים כדי להמשיך ולהתקיים וצריך לטוס לחלל כדי לחצוב עבור המין האנושי את המרכיבים שיבטיחו את הישרדותו.

cod

אתם תכנסו לנעליו של Nick Reyes ודי מהרה תקבלו את הקידום המיוחל לפקד על חללית משלכם.
וכפי שהתרגלנו גם הפעם העלילה משובצת בכוכבי קולנוע עכשויים שמעצימים את הסיפור. הליהוק הבולט ביותר הוא של Kit Harrington’s הלא הוא ג׳ון סנו (משחקי הכס), שמנהיג את הכוח המאיים שנקרא SDF Settlement Defense Front).

הפעם מספר 2 שלכם הוא יצור עתידני שאולי נפגוש בחיינו בעתיד הרחוק בצבאות העולם. ״איתן״ E3N Ethan מעיין רובוט מתקדם, עם אינטלגנציה גבוהה במיוחד שמתגלה כחבר הכי טוב והכי יעיל שלכם במהלך המלחמה. הוא חכם ומצחיק והרבה פעמים יוביל וילמד אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לצלוח את הקרב הבא. לא עוד חבר אנושי, העולם העתידני שייך לרובוטים.

pic4

וכמו במשחקים אחרים בשנים האחרונות גם כאן תופסות דמויות נשיות תפקידים מרכזיים ומשמעותיים בכוח המפקד. Nora Salter היא עמיתה מקבילה של Nick ולוחמת שהוא מעריך במיוחד. גם מפקדת החללית לשעבר Audrey MaCallum שכבר מהרגע הראשון מזכירה לכולם מי פיקד כאן על הכלי.

משימות הצד של המשחק טובות מאוד ועוזרות לסיפור להתפתח ולהביא חוויות חדשות לשגרת הירייה של המשחק. עם זאת, תוכלו לדלג עליהם אם תבחרו. תוכלו למשל לבלות זמן רב במשימות טיסה (פירוט בהמשך) שיגרמו לכם לשכוח לרגע שאתם משחקים בעוד משחק של Call of Duty.

cod

מהרבה בחינות המשחק השנה שומר על הסטנדרט הגבוה שקבעו קודמיו. מדובר במשחק שנראה מבחינה גרפית יוצא מן הכלל. הרמה הגבוהה שליוותה אותנו עד היום נשמרת, ואי אפשר לבוא בטענות לנראות של הכותר הזה. חווית הירייה חלקה ומהירה והיא עדיין הטובה ביותר בעולם המשחקים. הקרבות עשירים, עתירי מטרות ומקומות לתפוס מחסה. ארנסל כלי הנשק רב ומגוון ובאמת שכל אחד מרגיש שונה מהאחר. גם בצורה הירייה וגם בסאונד שהוא מפיק. אפשר להרגיש ״משקל״ שונה לתת מקלע או לאקדח שבחרתם. אבל לומר את האמת, לכל זה אנחנו כבר רגילים ממשחקים קודמים. זאת הבעיה בהצבת רף גבוה. חייב לעמוד בו ולשבור אותו כל הזמן.

cod

מה בכל זאת חדש? כמו בטייטן פול למשל, ובכותרים קודמים בסדרה, ניתן לרוץ כאן על קירות. הבעיה היא שהביצוע בפועל לא ממש מצדיק את ״החידוש״. במיוחד במולטיפלייר. אתם יותר תהפכו למטרה חשופה, מאשר תצליחו להפתיע באמת את האויבים שלכם, כאשר תשתמשו בריצה הזאת. אבל מי יודע אולי חלק מכם ימצא בה יתרון שאנחנו פיספסנו.

אחד החידושים שתפגשו ישר בהתחלה הוא היכולת לשחרר מעיין רימון-עכביש שצד במהירות את המטרה הקרובה ומתפוצץ עליה. בהחלט תוספת יעילה ומהנה אבל גם את האלמנט הזה כבר פגשנו בגרסאות דומות.

תוספת אחרת שבאמת שווה גם ליישם במשחקים הבאים, היא בר חיווי חדש שנותן לנו אינדיקציה על הפגיעות שלנו ועל מצב האויב. כלומר- האם הוא נפגע, נפצע קשות או חוסל. החיווי יראה צבע אדום אם הפגיעה קטלנית, צהוב לפציעה או לבן לפגיעה רגילה. בהחלט עוזר להבין האם הירי שלנו משיג את המטרות ומכוון את המשך הפעילות בהתאם.

cod

יש משהו מאוד דומה גם באפשרות זריקת הרימון. לאחר כל פיצוץ כזה תוכלו לקבל חיווי על כמות ההרוגים (המסומנים ב-kill), והפצועים. שוב, לא משהו דרמטי אבל בהחלט תוספות אפקטיביות שמשפרות את חווית הקרב.

הפעם יותר מתמיד אתם תטוסו. והרבה. מכניקת הטיסה בחלל עברה שינויים משמעותיים השנה לעומת גרסאות קודמות ובהחלט מדובר באלמנט בולט ומהנה בכותר הנוכחי. לאחר כמה דקות שבהן תתרגלו להגאים תגלו שמדובר בסך הכל בחוויה מרעננת שעוזרת לגוון בין סצנות הירייה הקלאסיות. המפתחים הצליחו להביא את תחושת האינטנסיביות האדירה שיש בקרבות הקרקע ישירות לחלל. ואתם הולכים להינות. המרדפים מרגשים, חווית הירייה מעולה, התחושה מתגמלת ובסך הכל מדובר בשינוי המשמעותי ביותר בגרסת הכותר הזה.

ולכן, ממש לא ברור כיצד החליטו המפתחים לקחת את החידוש המוצלח הזה ולהסיר אותו מאפשרויות המולטיפלייר? ממש מאכזב. אולי הדבר הראשון שגיימרים יעשו לאחר סיום הקמפיין (6-8 שעות בממוצע), הוא לרוץ לשחק בחלליות האלה במולטיפלייר. אבל לא הפעם חברים. זה בהחלט פספוס ענק עבור המשחק הנוכחי.

שווה להדגיש שמפתחים השנה מכל העולם, החליטו לשים דגש לטענות הולכות וחוזרות של גיימרים בשנים האחרונות, הנוגעות לזמני טעינה ארוכים ומעייפים בין המסכים. הטכנולוגיה התפתחה ובמקביל אליה סבלנות השחקנים (הדי מפונקים בתעשייה זו יש לומר) התקצרה משמעותית.

לכן, הכותר הזה מביא איתו בשורה חדשה. זמני טעינה מינימאליים לחלוטין, כמעט לא מורגשים. וכמה שזה מוסיף לחוויה הכוללת, ולא מוציא את השחקן מרצף המשחק. הרבה זמן חיכינו לבשורה הזאת. פגשנו כבר כותר ירייה אחר השנה שנשאר הרחק מאחור בנושא זה (gears of war), ואנחנו מתחילים לראות מגמה חדשה ונטולת המתנה כמעט, בהרבה משחקים (watch dogs 2, battlefield 1).

cod

זומבים

החלק שלאט לאט הפך לאחד מנקודות החוזקה הגדולות של הסדרה הזאת. אם פגשנו בשנה שעברה את המוד הנפלא הזה תחת התפאורה של שנות ה50 של המאה הקודמת, השנה הדגש הוא על שנות ה-80. ובתור מי שנולד בתחילת העשור הזה, אין כיף גדול מזה. היכולת של המפתחים והצוות הגרפי לבנות אזור שכולו שנות ה80, היא פשוט מדהימה ומרגשת כאחד. הכל כאן זועק אייטייז. ומי שמכיר יידע להעריך. המפה היא בעצם פארק שעשועים בשם Spaceland שככל שתתקדמו בשלבים תוכלו לפתוח עוד אזורים בו.

cod

שוב מדובר בחוויה המרעננת של המשחק הזה ואין ספק שאתם תהנו ותבלו כאן שעות רבות. כדי לצ׳פר עוד קצת את השנתון הזה, המפתחים פגעו גם בסאונד. כבר בהחלה ילווה אתכם its the end of the world as we know it של REM. ואם תשימו לב היטב לקול הקריין ברקע, תוכלו לזהות את קולו של Pee-wee Herman הזכור לטוב (ששמו האמיתי הוא Paul Reubens). לא יודע אם השם יגיד משהו לדור הצעיר יותר, אבל מי שנמצא בשנות ה30 לחייו יכיר גם יכיר. חוויה גרפית מדהימה והכיף הכי גדול של המשחק הזה.

מולטיפלייר

הגענו לשלב של אחרי הקמפיין, התחום שבו הסדרה זאת הצטיינה בשנים האחרונות וגרמה לנו לשחק שעות אין ספור בהריגה וירייה בלתי פוסקת. אבל חייב לומר שהשנה חווית האונליין מאכזבת וחלשה משנים קודמות. כאמור, החידוש המשמעותי של טיסת החלל לא מופיע כאן בכלל. כמו כן אין חידוש משמעותי באפשרויות המשחק ואפשר לסכם אותם בהעתקה לא ממש מוצלחת של המודים שאנו מכירים כבר שנים.

אמנם השנה תוכלו להשתמש ב-Claw וב-UAV הזכורים לטוב אבל לא הרבה מעבר לכך. שוב, החוויה עצמה די מהירה וחלקה. בנושא הטכני בהחלט מולטיפלייר ברמה הגבוהה ביותר. אבל מבחינת האפשרויות השונות, התחושה השנה היא של מולטיפלייר פחות מוצלח ומרענן. אולי תבלו פה מנת שעות מכובדת, אבל לא בטוח שכמו במשחקים אחרים. אפילו המשחק שאיתו מושק השנה הכותר הזה (חבילה שנקראת Legacy Edition הכוללת את Modern Warfare (Remastered עולה בכמה רמות על הכותר הנוכחי ועדיין מספק חוויה טובה יותר מהמצטרף החדש. לא בטוח שהיה חכם לשווק אותם יחד.

לסיכום

הכותר הזה מביא איתו את אותה רמת מקצועיות ותשומת לב לפרטים שראינו בשנים הקודמות. הגרפיקה מעולה, הסאונד מושקע מאוד, כלי הנשק מגוונים וחווית הירייה נטו, עדיין הטובה ביותר בשוק. עם זאת, הבעיה הכי גדולה של המשחק הזה היא שתמיד נשווה אותו למשחקים הקודמים בסדרה. ומהרבה בחינות הוא לא מתעלה עליהם. המולטיפלייר השנה חלש באופן בולט וגם לא פגשנו חידושים אמיתיים בקמפיין. למרות שהשנה תוכלו לטוס, והרבה, וגם להנות מזה, זה לא מספיק כדי לרצות אוהדים המחכים לכותר השנתי של סדרת Call of Duty.

אם היינו מקבלים את המשחק הזה תחת שם אחר, היינו כנראה אומרים שמדובר כנראה באחד ממשחקי הייריה הטובים שיצאו בשנים האחרונות. אבל שכותר מגיע מסדרה כל כך מושקעת ומוכרת, קשה שלא להשוות אותו למשחקי העבר.

כך או כך, חובבי משחקי הירייה לא ממש יכולים לוותר על התענוג השנתי. הוא אמנם לא הטוב ביותר עד כה אבל בהחלט לא משחק שכדאי לוותר עליו. אז קדימה צאו לחלל.

שי בן שושן

שי בן שושן, בעל תואר שני בתקשורת מאוניברסיטת חיפה, בעלים ומנכ״ל SBS יחסי ציבור וניו מדיה. גיימר בהכחשה ונאמן לקונסולת הפלייסטיישן. מעדיף משחקי עולם פתוח אבל מנסה כל משחק. Early adopter של גאדג׳טים וחולה טכנולוגיה. שמח להקיף עצמו בכל מה שקשור לתפוח של אפל.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: