10 טיפים שיעזרו לכם לקדם את הסטארטאפ במדיה החברתית

מדיה חברתית היא כבר חלק אינטגרלי באסטרטגיה שיווקית של חברות בכלל וסטארטאפים בפרט. מאיה שגיא משתפת בעשרה טיפים חשובים

הפוסט נכתב על-ידי מאיה שגיא, מנהלת צוות בחברת Blonde 2.0.

תמונה: flickr cc-by, Fora do Eixo

מדיה חברתית היא כבר חלק אינטגרלי באסטרטגיה שיווקית של חברות בכלל וסטארטאפים בפרט. זו דרך יחסית קלה ומהירה להגיע לקהל היעד שלכם. יחד עם זאת, לא מומלץ פשוט לקום בבוקר ולהתחיל לפבלש סטטוסים ללא היכר. חשוב שתבינו עם מי אתם מדברים, איפה תוכלו למצוא אותם ומה כדאי להגיד. אם טרם התחלתם להשתמש במדיה חברתית או במידה ולהתנהלות שלכם לא יזיק שדרוג, הנה כמה טיפים לבניית האסטרטגיה שלכם ברשתות החברתיות:

1. הגדירו את המטרות שלכם: המטרה של נוכחות במדיה החברתית היא לא "להיות במדיה החברתית". יכול להיות שהמטרה שלכם היא לייצר מודעות, לגשת לקהל נישתי, לייצר לידים או אולי לקבל פידבק ממשתמשים. לכל מטרה תוכלו להצמיד סט שונה של פעולות אז כדאי שתחליטו מהי המטרה העיקרית שתלווה אתכם בחודשים הקרובים.

2. זהו את הבעיה: בסופו של דבר כמעט כל סטארטאפ בא לענות על שאלה, מחסור, בעיה או כאב שיש לקהל היעד. זהו את הצורך הזה והיעזרו בו כדי לאפיין את קהל היעד שלכם.

3. אפיינו את קהל היעד: עכשיו שאתם יודעים מה אתם מנסים להשיג, צריך להבין מי קהל היעד מאחורי המטרות שלכם. התחילו משאלות כלליות כמו:

  • מי אנחנו? באיזה תחום אנחנו פועלים? מהם מאפייני השוק בו אנו נמצאים?
  • בתוך השוק הזה, מי קהל היעד שלנו? מה מאפיין אותו מבחינה דמוגרפית, סוציוגרפית וכו'. צרו לכם בראש (ואפילו כחלק מהחומרים השיווקיים שלכם) דמות אמיתית, עם שם ופנים שתייצג את קהל היעד שלכם.
  • מהם הצרכים של קהל היעד הזה, מהן התפיסות הקיימות שלו כלפי המוצר?

4. בחרו בפלטפורמות המתאימות: יש עשרות רשתות חברתיות רלוונטיות ולמרות שאולי נדמה לכם שכדי להגיע לקהל יעד רחב תצטרכו להיות פעילים בכולן, זה יהיה בזבוז של זמן. עדיף להשקיע במספר מועט של רשתות ולהגיע לקהל היעד הנכון, מאשר להיות בכל מקום, אבל לא לדבר עם קהל רלוונטי. בחנו היטב את הרשתות ובחרו באלו שיתאימו לקהל שאפיינתם. המחקר הזה מ-2012 יעזור לכם להבין מי נמצא בכל רשת.

5. בחנו את המתחרים: אפשר ללמוד המון כאשר בודקים את המתחרים. אפשר לזהות מגמות או טרנדים בתחום שלכם כמו גם ללמוד מטעויות של אחרים. מחקר קצר יוכל לעזור לכם להבין האם מה שהמתחרים עושים עובד או נכשל. זה יחסוך לכם זמן וימנע מכם לעשות טעויות מטופשות. כמו כן זה יעזור לכם לראות איך מתנהג קהל היעד שלכם כך שתוכלו לתת לו מענה טוב יותר בפרופילים שלכם.

6. הציבו יעדים מדידים: כולם חולמים על מליוני חברים בעמוד הפייסבוק שלהם, אבל לצפות שזה יקרה תוך 3 חודשים זה לא בהכרח ריאלי. צריך לקבוע יעדים מדידים וריאליים לתקופות קצרות ואז לעצור ולהעריך האם אנחנו מתקדמים בקצב הנכון. השתמשו במתחרים ובמותגים מובילים כ-bench mark (תוכלו להיעזר גם במדד הזה עבור פייסבוק).

7. בחרו בכלי מדידה: לפייסבוק יש את ה-Insights שנותנים לכם מידע על החברים בעמוד וסטטיסטיקות על הפעילות שאתם מבצעים. צריך למצוא כלים נוספים שיאפשרו לכם למדוד את עצמכם בפלטפורמות אחרות. בטוויטר יש לכם את Twtrland, Twittercounter ורבים אחרים. פינטרסט מאפשרת לכם לראות אילו פינים שלכם קיבלו Repin בעזרת הלינק הזה. ברגע שתדעו מה עובד תוכלו להעלות תכנים יותר מפוקסים שיפיקו לכם תוצאות יותר טובות. לטמבלר אתם יכולים להוסיף Google Analytics כדי לקבל יותר מידע על האנשים שמגיעים לבלוג שלכם.

8. כתבו אסטרטגיית תוכן: בהתבסס על קהל היעד שאפיינתם, המסקנות שהסקתם מצפייה במתחרים ועם הבעיה של המשתמשים שלכם בראש התחילו לכתוב בנקודות מהם לדעתכם סוגי התוכן שקהל היעד שלכם ירצה לצרוך. בהתאם לחוק הקפידו לספק תוכן איכותי ושימושי הרלוונטי לקהל היעד 80% מהזמן, ותוכן שהוא יותר שיווקי או מכירתי ומדבר עליכם כ-20% מהזמן. המטרה שלכם היא ליצור קהילה. לטחון לאנשים פרסומות בראש כל היום לא יעזור לכם במשימה הזו.

9. התחייבו לקהילה: מדיה חברתית היא התחייבות לזמן ארוך ודורשת זמינות וסבלנות. מהרגע שהחלטתם להתחייב קחו את המחויבות הזו ברצינות ושמרו על עקביות. אם תפרסמו תכנים פעם בשבועיים, זה אולי יתרום איזה חלקיק קטן ל-SEO שלכם, אבל זה בטח לא ייצר קהילה.

10. אל תפחדו מרכש מדיה: אנשים לא קמים בבוקר ומחפשים את הסטארטאפ שלכם. צריך לפעמים לתת להם דחיפה קטנה ולהראות להם שאתם קיימים. הם כבר יגידו לחברים שלהם ולחברים של החברים שלהם. מדיה היא דרך טובה להתחיל את התהליך ולייצר מודעות ראשונית. לא תמיד מדובר בסכומים גדולים והתוצאה יכולה להיות מאוד משמעותית.

אין באמת חוקים או סודות שיגרמו לכם להצליח בוודאות. בניית קהילה מבוססת על הרבה ניסוי ותעייה והיכרות עם קהל היעד. כל עוד תמשיכו לנסות ותשמרו על ערוץ תקשורת פתוח, בסוף תמצאו את הטון הנכון ותיצרו לעצמכם מאגר של אוהדים.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של Blonde 2.0.

 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: