מעבירים לאוטומט: כך תיצרו מערכת שיווק אוטומטית שתעבוד בשבילכם

הרגע שהאימייל עובד בשבילנו כמו שצריך הוא הרגע שהרווחים מתחילים להתגלגל. כיום האימייל יודע לעבוד עבורכם טוב יותר מאי פעם, כחלק ממערכת שיווק אוטומטית (Marketing automation). איך בונים את זה?

 getty images newspaper

קרדיט: Getty Images Israel

מאת אופק גלבוע, מנהל קריאייטיב, אקטיב טרייל

לאימייל מרקטינג רווח עבור השקעה (ROI) של 3800%(!) המספר הזה גבוה, למעשה הוא לא סתם גבוה, אלא מדובר באחוז ה-ROI הכי גבוה מבין כל ערוצי השיווק.

אם אתם עוסקים בשיווק והמספרים האלה לא תואמים את מה שקורה אצלכם, כנראה שאתם עושים משהו לא נכון. לאימייל פוטנציאל שיווק ענק, אבל צריך לדעת איך להשתמש בכלי הזה נכון. כמויות הפרסומים שאנשים נחשפים אליהם מדי יום וכמות הדיוורים שמגיעה אל תיבת הדואר של כל אחד מאיתנו מדי יום מחייבים את המשווקים ללמוד לשווק נכון ולדוור בצורה יעילה.

מהי מערכת שיווק אוטומטית?

מערכת שיווק אוטומטית היא מערכת שעובדת בשבילכם ומשלבת בין ערוצי שיווק שונים; דיוור אלקטרוני, הודעות סמס, דפי נחיתה, רשתות חברתיות ועוד. כל זאת על מנת להעביר ללקוחות את המסר המתאים להם בזמן הנכון.

כשעסקנינו במייל, מערכת אוטומטית כזאת שולחת מיילים מדויקים ללקוחות בהתבסס על הפעולות והעדפות שלהם.

מה היא לא?
מערכת ששולחת ספאם ללקוחות שלה.

מה היא כן?
מערכת ששולחת מיילים והצעות שיווקיות ממוקדות ללידים חמים, בין אם הלידים האלו נאספו באמצעות הפייסבוק, באמצעות עמוד נחיתה ממוקד שבניתם או באמצעות פופ-אפ ששמתם באתר שלכם.

מה היא לא?
מערכת שפונה ללידים קרים ולא רלוונטים.

מה היא כן?
מערכת שפועלת על סגמנטציה, וכך יודעת לשלוח מיילים ללקוחות בהתאם לקבוצות העדפות שהלקוחות והנמענים שלכם משתייכים אליהם

איך זה עובד?

ישנם כל מיני דרכים להפוך את מערכת השיווק שלכם לאוטומטית. זה לא אומר שברגע זה אתם מפסיקים לעבוד, אבל העבודה שלכם תהפוך הרבה יותר קלה ויעילה. אתם משקיעים את השיווק שלכם במקומות הנכונים ויוצרים מערכת שהיא חכמה וממוקדת יותר.

הדוגמה הקלאסית למערכת שיווק אוטומטית מתחילה מהשלב שלקוח פוטנציאלי נכנס לאתר שלכם/ לדף נחיתה שלכם, באמצעות טופס ההרשמה או הפופ-אפ שקופץ לו ומזמין אותו להירשם למערכת שלכם.
ברגע שהלקוח נרשם למערכת, המערכת מזהה נרשם חדש ושולחת לו מייל אוטומטי שהוכן מראש לנרשמים חדשים "ברוך הבא". לאחר זמן מה שהוגדר במערכת מראש (נניח, 24 שעות) המערכת בודקת אם הנמען פתח את המייל שנשלח לו. אם הוא פתח, הנמען יצורף לקבוצה של מיילים שהוכנו מראש למצטרפים חדשים למערכת, הכוללת מייל שיישלח אליו לאחר שבוע עם תכנים של האתר, עם תכונות נוספות של המערכת וכל מייל שיכול להגביר את הסיכויים שהנרשם החדש ייהפך ללקוח קבוע.

לחילופין, אם הנמען לא פתח את אותו מייל ראשוני, אפשר לקבוע במערכת שהוא יקבל הודעת סמס לנייד שלו המציעה לו קופון הצטרפות. כך ניתן לקבוע שאם הנמען פותח/ מקליק על הודעת הסמס הוא יצטרף לקבוצה החדשה של מצטרפים חדשים או לחילופין, יקבל מייל אחר לתיבת המייל שלו.

האפשרויות הן רבות ומגוונות והכל תלוי במידת היצירתיות של המשווקים. בעולם האוטומציות כל תגובה ופעולה של לקוח גוררות תגובה ופעולה אחרת מצד המשווק. ענקית הטכנולוגיה אמאזון היא אחת הדוגמאות הכי טובות לחברה שמשווקת את עצמה באופן אוטומטי עם מיילים שמתאימים להעדפות הלקוח ותואמים את הפעילות שלו בחנות האלקטרונית שלה.

כך למשל, לקוח אשר רשום לאמאזון (ועל כן אמאזון מזהה את כתובת המייל שלו כשהוא נכנס לחנות שלה) ובחן אוזניות שונות בחנות, אולם לא ביצע רכישה – כמה שעות לאחר הביקור אותו לקוח יקבל רשימה של אוזניות שיכולות להיות מתאימות לו עם המחיר שלהן:

amazon1

באופן דומה, לקוח רשום שמבקר באתר איביי ובוחן מוצרים, יקבל אחר כך עדכונים על אותו מוצר שהוא בדק. לדוגמה, במקרה שירד המחיר של המוצר שהלקוח הסתכל עליו, איביי ישלחו על כך התראה ללקוח, כמו במייל הבא:

ebay1

לחנויות איקומרס יש עוד אפשרויות דומות של דיוור אוטומאטי פרסונלי, כמו למשל קופונים ללקוחות שלא רכשו בחנות הרבה זמן, עדכונים על קולקציות חדשות או אימיילים של אפסייל (Upsale) או קרוסייל (Cross-sale) להגדלת הרכישה.

כפי ששמתם לב, ולא משנה איזה סוג עסק אתם משווקים, הרעיון הוא לשווק נכון וחכם ללידים בצורה שתעזור לכם להמיר לידים ללקוחות. על מנת להשיג לידים, שלבו את מערכת הדיוור האוטומטית שלכם עם מערכת שיווק ואינבאונד ותהפכו למשווקים חכמים.

דוגמאות נוספות של מערכת אוטומציה יכולות להיות מיילים המופעלים באמצעות טריגרים כלשהם שהלקוח מפעיל, שיכולים לנוע מאירועים מיוחדים כמו למשל יום ההולדת של הלקוח ועד לפעולה של לקוח שהציץ בחנות שלכם מבלי לקנות כלום.

השקיעו בבנייה ובתחזוקה של מערכת שיווק אוטומטית. כך, תוכלו להגיע לכל אחד ואחד מהנרשמים שלכם, להגדיל את אחוזי ההמרה שלכם, להיות רלוונטיים ללקוחות שלכם וכמובן, להגדיל את הרווחים שלכם.

 

הכתבה בחסות אקטיב טרייל

אקטיב טרייל היא החברה הגדולה בישראל לשיווק ודיוור אלקטרוני, המציעה מענה One Stop Shop לשיווק עסקים גדולים וקטנים כאחד. הפלטפורמה שלנו כוללת מערכת דיוור רב לשונית וקלה לשימוש, דפי נחיתה, טפסי הרשמה ופופאפים, שליחת סמס, כלי סקרים ועוד. אקטיב טרייל משרתת חברות ומותגים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם, עם משרדים בישראל, צרפת וגרמניה.
סטארטאפ? לאקטיב טרייל יש הצעה אקסלוסיבית במיוחד: קבלו 6 חודשים של שימוש חינם במערכת, ללא הגבלה! אנו מזמינים אתכם להירשם לתכנית ה-Startup Booster.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: