796402604 מטוס על קולי, ממשיך דרכו של הקונקורד, ייחשף בשלישי הקרוב | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

מטוס על קולי, ממשיך דרכו של הקונקורד, ייחשף בשלישי הקרוב

ינסה להצליח היכן שחברת קונקורד נכשלה בשנות ה-50 וה-60 עקב שלל בעיות שהפרוייקט יצר. דגם של המטוס יחשף ביום שלישי הקרוב והטיסה המסחרית הראשונה מתוכננת לסוף שנת 2017

 

boom airplane

בלייק שול (Blake Scholl), המייסד והמנכ"ל של חברת Boom, הכריז בעבר כי הוא רוצה לפתח מטוסי נוסעים מסחריים שיפרצו את מהירות הקול.

הצוות של Boom מעוניין להעלות באוב את פרוייקט פיתוח מטוסי הנוסעים שטסים מעבר למהירות הקול שהחלה חברת התעופה קונקורד בשנות ה-50 וה-60. הפרוייקט סבל אז מבעיות רבות, החל מצריכת דלק עצומה שייקרה את מחיר הטיסה מלונדון לניו יורק לגובה אסטרונומי של 10,400 דולר (כמעט 40 אלף שקל) לכיוון אחד, מה שהפך את השימוש בו לזמין רק לעשירים מופלגים, ורעש המנועים של המטוס היה מחריד במיוחד עוד לפני שהם הגיעו בכלל אל המהירות המקסימלית הרצויה. ב-Boom רוצים למצוא פתרונות לכל הבעיות הללו כדי להגשים את החלום על הצד הטוב ביותר.

"60 שנה אחרי תחילת עידן הסילון אנחנו עדיין דורכים במקום", אמר שול בראיון לאתר Engadget. "לא שיפרנו את היכולת לנדוד במשך בערך חצי מאה. זה מביך. הטלפונים שלנו משתפרים, המחשבים משתפרים ותיכף אנחנו משיגים מכוניות אוטונומיות. כמובן שהמטוסים הפכו יעילים ובטוחים יותר, אבל הם לא השתפרו בעיקרון הבסיסי – להפוך את העולם למקום נגיש יותר".

שול מוסיף כי דגם של המטוס העל-קולי החדש, שנקרא XB-1, יחשף לעולם באירוע שיערך בדנבר ביום שלישי הקרוב, ה-15 בנובמבר. טיסת הבכורה של ה-XB-1 תיערך בסוף שנת 2017. ההערכה היא שטיסה בין לונדון לניו יורק באמצעות XB-1 תקצר את זמן הנסיעה משבע שעות לשלוש ורבע. במלים אחרות, זמן הנסיעה יתקצר ביותר מ-50 אחוזים ממה שנהוג כיום.

 

עדי פרל

בוגר בית הספר לעיתונאות "כותרת", נכנס עמוק לעולם המחשבים והטכנולוגיה עוד כשאנשים ידעו מה זה דיסקטים.

הגב

7 Comments on "מטוס על קולי, ממשיך דרכו של הקונקורד, ייחשף בשלישי הקרוב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ליאור
Guest

עדיין נורא יקר, המחירים הללו אינם מדברים על טיסות מהירות לכל דורש אך עדין, נחמד לראות שיש התקדמות בתחום. אולי זה יצור קצת תחרות בשוק הזה.

רועי
Guest

הבעיות העיקריות של הקונקורד היו:
1. בגלל הבום העל-קולי יכל לנצל את המהירות רק מעל האוקיונוס, ולכן הנתיב העיקרי היה ניו-יורק ללונדון/פריס. בעיה לבנות מטוס רק לנתיב אחד.
2. עם התקדמות הנוחות של המחלקה הראשונה, אנשים העדיפו לטוס 7 שעות, לישון על מיטה בגודל מלא עם ארוחת פאר וחשמל ואינטרנט כך שהם גם יכולים לעבוד כרגיל מאשר לשלם יותר ולטוס בכסא שהוא קצת יותר גדול מכסא במחלקת תיירים ולחסוך 3.5 שעות.
בספק אם הפיתרון שלהם יהיה יבשיל למוצר ויהיה כלכלי

מאיר
Guest

נראה בגודל מטוס מנהלים.מנוע אחד מסכן את הנוסעים.עדיין טיסה במהירות על קולית צורכת הרבה יותר דלק

לירן
Guest

אפשר לפתור את בעיית הרעש בקלות, ע"י הפעלת רעש נגדי בתוך המטוס, בדומה לאוזניות שקט.

השאלה האמיתית היא באמת המחיר, אם המחיר יהיה דומה לטיסה רגילה או קצת יותר אנשים יהיו מוכנים בקלות להשקיע אותו. משפחה שטסה לשבוע לא תרצה להשקיע במצטבר 30-40 שעות באוויר, ותעדיף לשלם עוד קצת בשביל זה

רון
Guest

בניית מטוס הוא פרוייקט שאין לו ולו קשר יחיד או בודד לעולם הסטארט-אפים או הטכנולוגייה האפליקטיבית. ההתנהלות של החברה מצד שני, מראה שהם נוטים מאוד לעולם החובבני הזה. מנפחים את הבאז על מוצר שעוד לא קיים, מדברים על בעיות קריטיות שכל העולם ניסה לפתור, כאילו הם כבר פתרו אותן ומעצבים פליירים באזיים, שקריים, מבטיחים ומניפולטיביים עוד לפני שהרוויחו רבע דולר. בקיצור – אין מקום לחובבנות כאן ובטח שאין מקום לבאז קיצוני שכזה. הפרויקט הזה לא יקרה. אפשר לשכוח מהחברה.

םצקר
Guest

יכלת להגיד את אותם דברים על SpaceX, וכיום אין ספק בהצלחה שלהם

צחי
Guest

5 אלף דולר, וכל אחד יוכל לטוס במהירות על קולית.
מחכה שיהיה אחד גם לאילת.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: