בואינג מציגה קונספט חדש ומהפכני למטוסי העתיד

חברות התעופה השונות מתחרות ביניהן על לב הצרכנים, בעיקר בגזרת המחיר. אך סוגיה חשובה לא פחות היא חווית הטיסה, ונראה כי בואינג עלתה על שיטה לשדרג אותה פלאים באמצעות נורות לד ומסכים

מקור: בואינג

מקור: בואינג

מהנדסים בחברת בואינג, מיצרניות המטוסים הגדולות בעולם, עמלים כעת על פיתוח קונספט לחלל המטוס העתידי, שישפר את חווית הטיסה באמצעות שימוש אסטרטגי בתאורה ברחבי תא הנוסעים. כך, מטוסי העתיד יוכלו להקרין בשעות הלילה כוכבים על תקרת המטוס כדי לסייע לנוסעים להירדם או שמיים כחולים במהלך היום כדי לצמצם את תחושת הקלסטרופוביות במטוס. מה שטוב הוא שניתן להתאים את הטכנולוגיה הזו לכל מטוס בכל חברת תעופה ולא מדובר באתגר טכנולוגי מורכב כל כך.

ניצול שטח קיים

מטוסים הם חתיכת טכנולוגיה אחת גדולה ומרשימה ביותר, אבל פנים המטוס וחווית הטיסה של הנוסעים לא השתדרגה יתר על המידה בשנים האחרונות, לפחות בהשוואה לעולם האלקטרוניקה שהתפוצץ בשנים האחרונות בחידושים מגניבים. נכון, חברות תעופה משדרגות את המטוסים שלהן באמצעות מושבים נוחים יותר, מסכי טלוויזיה אישיים, חיבור לרשת האינטרנט ושקעים להטענת הסמארטפון, אך נראה כי החידוש הבא מורכב מנורות לד שימוקמו בתקרת וברחבי המטוס. באמצעות אותן נורות חברות תעופה יוכלו להציג נתונים רלוונטים ומידע על הטיסה כדוגמת הזמן שנותר עד ההגעה או השעה ביעד, בצורה קצת יותר חדשנית כיאה למאה ה-21, לצד תמונות מונפשות של שמיים כחולים ומרגיעים.

night

לילה טוב. מקור: בואינג

מחלקה ראשונה. מקור: בואינג

מחלקה ראשונה. מקור: בואינג

גם מחלקת הנוסעים הצנועה תשודרג עם מסכים דקיקים לכל מושב. מקור: בואינג

גם מחלקת הנוסעים הצנועה תשודרג עם מסכים דקיקים לכל מושב. מקור: בואינג

חברות התעופה השונות מתחרות על ליבם וכיסם של הלקוחות, ולכן עליהן למצוא דרכים מקוריות ומפתות לגרום ללקוחות לטוס איתם ולא עם המתחרות. אחת הדרכים לעשות זאת היא כמובן באמצעות הצעת מחירים אטרקטיביים ביותר, אך דרך נוספת וחיונית לא פחות היא על ידי כך שהנוסעים יצאו מהמטוס עם חוויה חיובית שהם יזכרו לטובה, כדי שימליצו לחבריהם וימשיכו לטוס באותה החברה שוב ושוב. כדי לעשות זאת, חברות תעופה מחפשות את אפקט ה-׳וואו׳, ויתכן שבואינג הצליחה לפתח טכנולוגיה שתעשה בדיוק את זה.

גם יצרנית המטוסים איירבוס הציגה לאחרונה פטנט שמטרתו להפחית את הזמן שבמהלכו מטוסים נמצאים על הקרקע וממתינים עד שכל הנוסעים יעלו ויתיישבו במקומם. הפטנט מבוסס על תא שניתן להסרה, אליו ׳מעמיסים׳ נוסעים מבעוד מועד, בעודם נמצאים בגייט, ולאחר מכן מחברים אותו למטוס, מיד עם הגעתו אליו. כאשר המטוס יגיע ליעדו, התא הטעון במלואו יוסר, יתרוקן בטרמינל, ויוחלף על ידי תא אחר בו ממתינים הנוסעים הבאים. בצורה זו, המטוס יעלה למסלול רק ברגע שיהיה מוכן להמראה, וכל הנוסעים שכבר ממתינים בשער לפני העלייה למטוס יוכלו להישאר ישובים במקומם. היתרון הגדול הוא שרק ברגע שכל הנוסעים ישבו חגורים, התא ירד מהטרמינל עצמו אל תוך המטוס.

ניתן להתרשם מהקונספט למטוס העתיד של בואינג בסרטון מטה.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

2 Comments on "בואינג מציגה קונספט חדש ומהפכני למטוסי העתיד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
tamir
Guest

הבעיה תהיה בהתרסקות שהנוזל החומצי במסכים שאולי גם מצופים זגוגיות שבירות יגרמו נזק כימי נוסף על הנפגעים וחתכים מזכוכיות סכין.יש מחיר לכל תעלול בעצם קרוי אפקט הוואו.מדהים ומפחיד.

אין לי זמן לשטויות
Guest
אין לי זמן לשטויות

פשוט לא מעניין! תורידו את מחיר הטיסה בעוד 10 דולר! זה מה שמעניין אותי.. תחסכו ממני אפקטים של גן חובה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: