בלוגיק: הפוסטים הנבחרים של השבוע מהבלוגספירה הישראלית

השבוע בבלוגיק: השפעת שוק האנרגיה על שוק התוכנה, ביקור במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, השימוש במדיה החברתית כמדיום צרכני והאם בכלל אפשר למדוד את זה? אפליקציות ניווט חדשות בדרך לגרסה השלישית של האייפון, אפליקציה מסרים מיידיים בגרסה חדשה וניתוח כלכלי שמסביר מדוע התחברה נוקיה עם אינטל ומה עומד מאחורי הרעיון.

blogeek-logo-copy4כל אחד מאיתנו מכיר איזה בלוג או שניים המדברים על טכנולוגיה (בדרך כלל בדגש על תחום טכנולוגי ספציפי) שמעניינים אותו. בשנתיים האחרונות, כחלק ממהפכת ה-Web 2.0, קמו הרבה בלוגים טכנולוגיים של כותבים מוכשרים, המסקרים נושאים מעניינים אך הקהילה לא בהכרח מכירה אותם. אז עבור אלו מכם שעדיין לא הכירו, פינת ה"בלוגיק" השבועית שלנו נועדה כדי להביא אליכם את הפוסטים המעניינים שאנחנו מצאנו השבוע בבלוגיה הטכנולוגית הישראלית.

טכנולוגיה

גדי מאיר כתב השבוע על ההרצאה שנתן ג'ובל לוי בנושא השפעת שוק האנרגיה על שוק התוכנה. ג'ובל מוכר כמומחה טכנולוגי בתחומים של WCF, ארכיטקטורה או .NET, אך הפעם הוא דיבר על המצב הכלכלי בארה"ב כפי שהוא באמת (ולא כפי שהמדיה מתארת אותו) רואה אותו בהסתכלות מקיאולית וחדה על הדרכים והאמצעים שממשלות משתמשות בהן על מנת לפתור בעיות מהסוג הזה.

כמו כן, גדי ביקר השבוע במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה. המרכז עוסק בשלושה תחומי מיקוד, טלקום, אבטחת מידע ותחום חדש של טכנולוגיה ושרותי אונליין. בניגוד ליזמות רגילה, ששם שלב ה Exit הוא למצוא מי שיקנה את החברה. במונחים של מרכז המו"פ של מיקרוסופט, Exit זה כאשר אחד ממחלקות הפיתוח המסחרית של מיקרוסופט, "קונה" את המוצר של מרכז הפיתוח, כדי לשלב אותו במוצר שלה, או כדי לייצר ממנו מוצר חדש (והיא גם "משלמת" עליו). כמה Exits כאלה פורסמו היום (האחרים או מסווגים או שלא הבשילו עדיין). דרך אגב, המונח המקובל "חממה" מכונה במיקרוסופטית "מעבדות חדשנות".

אינטרנט ומדיה חברתית

עומר פרצ'יק כתב השבוע פוסט מעולה על מדידת הצלחה במדיה וברשתות החברתיות. הפוסט עוסק בשאלה האם תחום השיווק ברשתות חברתיות דורש הסדרה (כמו למשל תחום האימון AKA קאוצ'ינג) או  שאולי באמת יש מגוון כל כך רחב של גישות ככה שאין נכון ולא נכון ובעצם כולם צודקים. פרצ'יק מתייחס לנושאים מהותיים במדידה ההשפעה והתועלת של המדיה החברתית תוך התייחסות לנושאים כגון כמות או איכות והמדדים השונים של כל פלטפורמה (תוך הפרדה בין טוויטר, פייסבוק ויוטיוב).

גל מור כתב השבוע על השימוש ההולך וגובר במדיה חברתית כמדיום צרכני. בעקבות קריאה של קרוב לאלפיים צרכנים חברים בקבוצה פייסבוקית שקוראת לשטראוס לשווק מילקי עם קצפת בלבד, הודיעה החברה על שיווק מחדש של מעדן "הקצפת של המילקי".

גאדג'טים וסלולר

יניב מהאייפון בלוג מדווח השבוע על יציאת תוכנת הניווט הפופולרית iGO עבור מערכת ההפעלה של מכשירי האייפון. iGo נחשבת אחת מתוכנות הניווט היותר טובות (בארץ) עם ממשק פשוט, נוח ותלת-מימדי הכולל מודלים של בניינים ומבנים בצידי הדרך. זאת בהמשך ליציאתה של הגרסה החדשה לתוכנת הניווט החינמית Waze התומכת בגרסה 3.0 של האייפון. החבר'ה ב iPhSoft עבדו קשה כדי להתאים את הגירסה החדשה גם ל 3.0 כך שתעבוד ללא קריסות בעלייה או באמצע ניווט והגירסה החדשה אמורה להיות קצת יותר מהירה מקודמותיה.

הילל פולד ממליץ השבוע על IM+ של ShareServices. תוכנת ה-IM+ היא תוכנת מסרים מיידיים שעובדת על כלל הפלטפורמות הסללוריות (WIndows Mobile, Symbian, Palm, iPhone ועוד). התוכנה יצאה השבוע בגרסה חדשה הכוללת מספר תכונות חדשות נוספות ביניהן, התממשקות לרשת החברתית טוויטר.

מורד שטרן מספר השבוע מה הוא חושב על גרסה 3.0 מבחינת נוחות השימוש בה. לשטרן יש מספר הצעות לאפל עבור שיפורים בממשק המשתמש של האייפון שיהפכו אותו לנוח ופשוט יותר עבור המשתמשים.

הליו מהבלוג PocketPCFreak ניתח השבוע את המצב הכלכלי של חברת נוקיה לאחר שהודיעו על ירידה של 4% בנתח שוק הטלפונים החכמים. האנליסטים משייכים את המצב לכישלון של נוקיה להביא את המפתחים לכך שיתעניינו לפתח יישומים למכשירים החכמים שלהם במאסה שתצדיק את השם "טלפון חכם". כל עניין המפתחים מופנה לפלטפורמות האחרות. החברה הודיעה על שני ניסיונות להתגבר על המשבר: התחלה של תקופת מבצעים לקבוצות שונות של טלפונים חכמים ושיתוף פעולה חדש עם אינטל לפיתוח סוג חדש של מכשיר. יש לציין שזו הפעם השלישית ששתי החברות נכנסות לשת"פ, לאחר כשלון בפעמיים הקודמות.

אלו הנבחרים שלנו לשבוע החולף. זהו המקום להוסיף שאם אתם כותבים בלוג טכנולוגי או אפילו פוסטים הקשורים לנושאים אותם אנחנו מסקרים כאן באתר ואתם מעוניינים שנעקוב גם אחרי הבלוג שלכם במסגרת סדרת ה"בלוגיק" שלנו, צרו איתנו קשר (אפשר גם ישירות אלי ב-Yaniv At Newsgeek.co.il) וידעו אותנו בכתובת הבלוג שלכם ובטוויטר שלכם (כדי שנוכל להודיע לכם שאתם מפורסמים).

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: