הלוחשת לרכבים: Autotalks הישראלית מגייסת 30 מיליון דולר

החזון של החברה הוא לצייד כל רכב בשבב שהיא פיתחה המאפשר לכלי רכב לתקשר האחד עם השני ועם הסביבה במטרה למנוע תאונות דרכים מיותרות

מקור: Autotalks

חברת Autotalks (אוטוטוקס) הישראלית המפתחת פתרונות לתקשורת בין כלי רכב ובין היתר ״Vehicle to everything״ (V2X) הודיעה היום (ד׳) על גיוס 30 מיליון דולר במזומן במסגרת סבב גיוס הון רביעי. טכנולוגיית V2X בה מתמחה Autotalks היא טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (V2M) ובין כלי רכב להולכי רגל (V2P).

סבב גיוס ההון החדש כולל את המשקיעים הקיימים של החברה: Magma Venture Capital, Liberty Ventures, Mitsui Global Fund, Gemini Israel Fund, ודלק מוטורס לצד משקיעים חדשים הכוללים את Fraser McCombs Ventures, Vintage Investment Partners ו-Samsung Catalyst Fund.

הכל מתחיל ונגמר בתקשורת

Autotalks מייצרת שבב לתקשורת בין רכבים אשר מאפשר לאלו להחליף מידע גם כשהם נוסעים במהירות גבוהה ומוסתרים האחד מהשני. אותו שבב מכיל מערכת אבטחת מידע רב שכבתית שאמורה להבטיח שהרכב יתייחס רק למידע אמין שיתקבל. אותו מידע מעובד ברכיב המוצג לנהג במידת הצורך. טכנולוגיית ה-V2X של Autotalks תאפשר לרכבים אוטונומיים להבין את הכוונות של כלי רכב אחרים, לבצע תיאום בין רכבים לרכבים ״רגילים״ וכן בין רכבים לתשתיות דוגמת רמזורים באופן שמגדיל את ניצולת הכבישים ומפחית את פליטות המזהמים.

לכל חיישן באשר הוא (מצלמות – כגון מובילאיי, רדארים, LIDAR – לייזר רדאר…) יש מגבלות –  בתנאי מזג אוויר שונים, שדה ראייה לקוי או תנאי תאורה קשים. לטענת חגי זיס, מנכ״ל החברה, מה שהופך את המוצר שלהם למוצלח יותר מפתרונות קיימים מתבטא בכך שהמערכת מבוססת תקשורת שמסוגלת לספק מידע שהעיניים לא רואות.״לדוגמא: רכב המתפרץ בצומת עם ראות-מוגבלת או בלימה של רכב המוסתר ע"י רכב אחר, ללא תלות במזג אויר כדוגמת ערפל או גשם, ובכל תנאי תאורה כדוגמת שקיעה מסנוורת. אחד מהיישומים החשובים ביותר של Autotalks הוא הגנה על רוכבי אופנוע או רוכבי אופניים, שמוסתרים ע"י תוואי הדרך או רכבים אחרים. הרכב האוטונומי יכיל מספר רב של חיישנים (בניהם מצלמות, רדארים, …), מערכת תקשורת יכולה לצמצם את העלות מאחר וחיישן בודד מספק כיסוי של 360 מעלות לטווח ארוך. רמת האמינות הנדרשת מרכב אוטונומי מחייבת שילוב של מספר רב של חיישנים , שילוב של יכולת תקשורת בין רכבים משפר בצורה משמעותית את היכולת להגיע לנהיגה אוטונומית מלאה. היתרון המובהק של תקשורת הוא ביצירת תיאום בין רכבים. יצירת נהיגה הרמונית לטובת חסכון בבנזין וצמצום פקקים״, הסביר לנו.

סבב הגיוס האחרון מגיע לאחר הוראות של משרד התחבורה של ארה״ב שיחייב להתקין מערכות V2V (תקשורת בין כלי רכב) על בסיס תקשורת DSRC בכל הרכבים החדשים שיימכרו בארה״ב החל משנת 2023, זאת במטרה לשפר את הבטיחות בכבישים. כדי לעמוד ביעד זה, פריסת מערכות ה-V2V בכלי רכב חדשים תתחיל כבר בשנת 2019. המימון האחרון יאפשר לחברה להרחיב את פעילותה ברחבי העולם ולהאיץ את פריסתה של הטכנולוגיה שלה בין היתר עבור שוק הרכבים האוטונומיים.

החברה הוקמה ב-2008 על ידי און הרן וניר ששון וגייסה עד היום כ-70 מיליון דולר. המטה ומרכז הפיתוח של Autotalks, שעובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless), ממוקם בכפר נטר. כיום מועסקים בה כ-65 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת ובימים אלו היא מגייסת עובדים נוספים. כמו כן, היא נכנסה כבר לתהליכי ייצור ונבחרה בידי מספר יצרניות רכב לאספקת פתרון ה-V2V שלהן.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

2 Comments on "הלוחשת לרכבים: Autotalks הישראלית מגייסת 30 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
allcleaner y
Guest

הם נמצאים בשוק מאוד תחרותי

לינוקס
Guest

רעיון נדרש ומעולה
קיימים מ2008? הקדימו את זמנם..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: