רכב אוטונומי מבוסס רדאר: Arbe robotics מגייסת 2.5 מיליון דולר

Arbe Robotics פיתחה רדאר ייעודי לרכבים אוטונומיים שידע לזהות מכשולים ממרחק של עד 300 מטר. כמו כן, פיתחה החברה מערכת מבוססת אותה טכנולוגיה למניעת התנגשות רחפנים

מקור: Arbe Robotics

הסטארטאפ הישראלי Arbe Robotics, המפתח רדאר ייעודי לפלטפורמות אוטונומיות כמו רחפנים ורכבים, מודיע על השלמת סבב גיוס חדש בהיקף של 2.5 מיליון דולר. את הגיוס הובילו הקרנות Cannan ו-iAngeles והשתתפה בו גם המשקיעה הקיימית Taya Ventures. בעזרתו החברה מתכננת להמשיך ולפתח את מערכות המכ״מ המתקדמות שלה ולהרחיב את היקף המכירות בשווקי ארה״ב ויפן.

בתחילת דרכה Arbe Robotics התמקדה בעולם הרחפנים ופיתחה רדאר ואלגוריתמים המאפשרים זיהוי מטרות ותכנון טיסה בזמן אמת במטרה למנוע התנגשות בין רחפנים. כיום החברה מתמקדת בעיקר בפיתוח רדאר לרכבים אוטונומיים המאפשר מיפוי בזמן אמת בארבעה מימדים. אותה מערכת רדאר מבוססת על צילום ותכליתה לשמש כבסיס לרכיב אוטונומי ובמחיר סביר. כך למשל המערכת יכולה לזהות עצים שממוקמים לצד המדרכה, ולדעת שמדובר בעץ – ולא בילד או ילדה שהולכים על המדרכה, כמו גם רכבים ואופנועים שנוסעים לצידך במהירות של עד 120 ק״מ.

שלושת היזמים מימין לשמאל: עוז פיקסמן, קובי מרנקו, נועם ארקינד

זיהוי מכשולים מתקדם

הטכנולוגיה של החברה מתמודדת מול תחרות עם עולם עיבוד התמונה ומטרתה היא לחולל מהפכה דווקא באמצעות רדאר ולא באמצעי ראיה. לפני מספר חודשים עוז פיקסמן, מייסד שותף ו-COO, הסביר לנו על החסרונות של עיבוד התמונה לעומת הראדר; החסרון הראשון הוא טווח זיהוי ומדידת עומק – ״המרחק המקסימלי נכון להיום של זיהוי המרחק ע”י שימוש במצלמות קטן בסדר גודל ממרחק הזיהוי של הראדר ש-Arbe Robotics מפתחת״. יכולת זיהוי מכשולים ממרחק רב יותר יאפשר לרחפנים, רובוטים או רכבים אוטונומיים לנוע מהר יותר; חסרון נוסף הוא הצריכה האנרגטית; ״האלגוריתמים של עיבוד תמונה הם מורכבים ודורשים כח עיבוד גדול, ולכן הם צורכים יותר אנרגיה מאשר הרדאר; חסרון נוסף נוגע לכל הקשור לתנאי סביבה; ״מצלמות סובלות מבעיית תנאים כאשר יש למשל תנאי תאורה נמוכים או טקסטורות דומות של מטרה על גבי הרקע״.

הטכנולוגיה שהחברה הישראלית פיתחה מציעה אלטרנטיבה לאותן מצלמות וחיישנים שמשמשים רכבים אוטונומיים כיום באמצעות רדאר מתקדם יותר שיאפשר לרכב לראות טוב יותר (גם ממרחק של 300 מטר) להגיב כמה שיותר מהר, בכל תנאי מזג האוויר.

Arbe Robotics נוסדה בסוף 2015 על ידי קובי מרנקו, ד״ר נועם ארקינד ועוז פיקסמן. בתחילת דרכה היא גייסה כמיליון דולר מהקרנות Taya, Cannan, קובי מרנקו עצמו והמדען הראשי.

וידאו: הרדאר הייעודי של Arbe Robotics לרכבים אוטונומיים

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

1 תגובה on "רכב אוטונומי מבוסס רדאר: Arbe robotics מגייסת 2.5 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אני
Guest

צריך שילוב של הדברים. גם המצלמה וגם רדאר. לא מאמין שרדאר יכול לדוגמה להבדיל בין ילד שרץ לכביש ואז צריך לבלום גם במחיר של התנגשות עם המכונית מאחור. לבין כלב גדול.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: