אפל בת 40 השבוע וזו הזדמנות נפלאה להיזכר בפרסומות הטובות ביותר שלה בכל הזמנים

מסתבר שאפשר ללמוד לא מעט על ההתפתחות של אפל דווקא מהפרסומות שלה ב-40 השנים האחרונות; היו מרגשות, מצחיקות, אחת עם נקודה ישראלית, אחת מעוררת השראה ואחת שנחשבת לפרסומת הטובה ביותר בכל הזמנים

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

השבוע ציינה אפל, חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, את יום הולדתה ה-40. כן, האחד באפריל הוא לא רק יום המתיחות הלא מוצלחות והבדיחות הלא מצחיקות, הוא גם יום ההולדת של אחת מהחברות החדשניות והמצליחות בעולם. במהלך השנים התפרסמה אפל בעיקר בזכות המוצרים והטכנולוגיות שהציגה, אולם, במהלך 40 השנים האחרונות הציגה החברה גם מספר לא קטן של פרסומות שזכו לאהדה ועוררו עניין רב. חלק היו מצחיקות, חלק הזויות חלק מעוררות השראה וחלק, ובכן פשוט עשו את העבודה וגרמו להרבה מאוד אנשים לרוץ לעמוד בתור. אז בינתיים נעבור לפרסומות.

1983: הפרסומת הראשונה של אפל

נכון, במבט לאחור הפרסומת הזו למחשב ה-Apple II בהחלט נראית סחית להחריד; אבל מצד שני, אלו היו האייטיז, אפל היתה צעירה והיא היתה צריכה את הכסף. בפרסומת מנסה להציג החברה הצעירה, בת 6 בלבד, כיצד המחשב שלה כבש קהל בכל העולם.

1983: הפרסומת הראשונה שמתנשאת על אנשי ה-PC

נדמה שמאז ומתמיד אהבה אפל, וגם מעריציה הרבים, להתנשא על שאר האנשים בעולם: בהתחלה היו אלו אנשי ה-PC ועכשיו, אנשי האנדרואיד. אולם הפרסומת הזו מ-1983 שנועדה לקדם את מחשב ה-Lisa של החברה (על שם בתו הבכורה של סטיב ג'ובס) היתה הראשונה ששמה את הדברים על השולחן והסתיימה במילים: "בקרוב, יהיו רק שני סוגי אנשים: אלו שמשתמשים במחשבים ואלו שמשתמשים באפל".

1984: "הפרסומת הטובה ביותר בעולם"

הרבה לפני שהוא הפך פשוט למק, הציגה אפל ב-1984 את מחשב המקינטוש החדש שלה.

את המחשב הציגה החברה בקמפיין פרסום שכונה על ידי לא מעט כ"פרסומת הטובה ביותר בכל הזמנים". מי שהיה אחראי על סרטון הפרסומת, היה הבמאי הנערץ סר רידלי סקוט, שחתום על סרטים כמו 'הנוסע השמיני', 'בלייד ראנר' וגלדיאטור. הפרסומת מציגה סצנה שכאילו לקוחה מתוך 'האח הגדול' (מתוך הספר '1984' של אורוול, לא התוכנית של שי-חי) ובמסגרתה, גיבורה אחת, לבושה בחולצה שמסמנת את מחשב המקינטוש, נאבקת בדיסטופיה האורווליאנית ובצייתנות העיוורת של אלפי אנשים ללא פרצופים. אנחנו ניתן לכם להבין מי הם אותם האנשים…

הפרסומת אמנם שודרה רק פעם אחת, בזמן צפיית השיא של סופרבול 1984, אבל השאירה רושם עצום למשך שנים. ככה משיקים מוצר מהפכני.

1997: זו כנראה הפרסומת הכי מעוררת השראה שראינו

אחרי שב-1985 העיף הדירקטוריון של אפל את המייסד האגדי ג'ובס מהחברה, הסכים לחזור אליה ג'ובס ב-1997, כדי להציל אותה. ואיזה קאמבק זה היה. לא במפתיע, השיקה אפל את אחת מהפרסומות מעוררות ההשראה בכל הזמנים, תחת הסיסמה "Think Different". הפרסומת כללה קולאז' של דמויות יוצאות דופן מההיסטוריה ביניהן אמיליה ארהרט, אלפרד היצ'קוק, פיקאסו, תומס אדיסון, גנדי, מריה קאלאס, ג'ון באאז, טד טרנר, ג'ים הנסון, פרנק סינטרה, צ'רלי צ'אפלין ועוד רבים. במקביל לדמויות הללו נשמע הטקסט המרגש הבא (אנחנו תרגמנו את הגרסה המקוצרת):

"לכבוד המשוגעים. אלו שלא מתאימים. המורדים. הטראבל-מייקרים.
הברגים המעוגלים בפתחים המרובעים.
אלו שרואים דברים אחרת.

הם לא אוהבים חוקים, ואין להם כבוד לסטאטוס קוו.

אתם יכולים לצטט אותם, לא להסכים איתם,
להעריץ אותם או לגדף אותם,
אבל הדבר היחיד שאתם לא יכולים לעשות הוא
להתעלם מהם.

כי הם משנים דברים.
הם דוחפים את המין האנושי קדימה.

אולי חלק חושבים שהם משוגעים, אבל אנחנו חושבים שהם גאונים.
מכיוון שהאנשים שהם מספיק משוגעים כדי לחשוב שהם יכולים לשנות את העולם
הם אלו שבסופו של דבר גם משנים אותו"

2003: הפרסומת שעשתה את האייפוד

אמנם האייפוד הושק שנתיים קודם לכן ולווה כבר בפרסומת, אבל אין ספק שסדרת פרסומות 'הצלליות' היא זו שהשאירה הכי הרבה רושם ויזואלי בזכות הרקדנים שרוקדים למוסיקה בז'אנרים שונים עם האוזניות הלבנות האייקוניות של האייפוד.

2006: הפרסומת שהשפילה את אנשי ה-PC

השנה היא 2006 ואפל, עדיין חברת מחשבים, עולה עם קמפיין פרובוקטיבי, מצחיק, נועז ובעיקר כזה שגרם לא מעט רגעי מבוכה למשתמשי ה-PC. קמפיין ה-Get a Mac הציג את השחקן האמריקאי ג'סטין לונג, כצעיר המ-גניב המעודכן והלבוש בקפידה שמייצג את מחשב המק ולעומתו את השחקן והסופר ג'ון הודג'מן, מעין שיבוט של ביל גייטס, חנוט בחליפה וחסר חוש הומור או מודעות עצמית – בתור ה-PC. השאר היה היסטוריה והקמפיין שרץ במשך יותר מ-3.5 שנים כלל עשרות סרטונים מצחיקים וכמובן גם לא מעט פארודיות. גם אנחנו, בתור אנשי PC, לא הפסקנו לצחוק.

2007: הפרסומת הראשונה למכשיר ששינה את העולם

אנחנו ממש לא נחפור לכם על המהפכה שעשה מכשיר האייפון בעולם הטכנולוגיה ומחוצה לו, ועל כך שהפך את אפל מעוד חברת מחשבים לחברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם. במקום זאת ניזכר בפרסומת שהציגה את האייפון והוצגה באירוע ההכרזה שלו. הפרסומת מציגה אוסף מרשים של אנשים שעונים לטלפון בסרטים מכל הזמנים. הנה משחק לשבת: נסו לזהות כמה שיותר סרטים ורשמו לנו בתגובות לכמה הגעתם.

2008: הנקודה הישראלית

ב-2008 הציגה אפל את המקבוק אייר, הלפטופ הדק ביותר בעולם בתקופתו. כאן, אנחנו כבר רואים את המעבר של החברה לפרסומות שמתמקדות במוצר עצמו ולא באנשים. הפרסומת המינימליסטית כוללת גם נקודה ישראלית, משום שאת השיר של הפרסומת New Soul שרה הזמרת הישראלית יעל נעים. לה-לה-לה-לה…

2013: הפרסומת המרגשת

כולה פרסומת ל-AirPlay, אבל…

2016: לחיי עוד 40 שנה של פרסומות מבריקות

בוידאו אחד, באורך 40 שניות, סיכמה אפל 40 שנים של היסטוריה טכנולוגית. צפייה מהנה.

יניב אביטל

הגב

4 Comments on "אפל בת 40 השבוע וזו הזדמנות נפלאה להיזכר בפרסומות הטובות ביותר שלה בכל הזמנים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אלכס
Guest

לספר קוראים ״1984״ ולא ״האח הגדול״

plus972
Guest

ציטוט מהכתבה: "הפרסומת מציגה סצנה שכאילו לקוחה מתוך 'האח הגדול' (מתוך הספר '1984' של אורוול".
האח הגדול הוא הכינוי למדינת המשטרה בספר (שמובלת ע"י האח הגדול), אך הם ציינו את שם הספר.

Apple Fanatic User
Guest

G-d bless Apple!

אפל
Guest

כרגיל.. מנסים להראות שהpc הוא כמו עדר זומבים, והאמת היא ההפך, אפל זה זומבי, מוגבל, מחובר לחברה אחת מונופוליסטית

wpDiscuz

תגיות לכתבה: