8770087053 עתיד המציאות לפי אפל: יותר רבודה, פחות מדומה | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

עתיד המציאות לפי אפל: יותר רבודה, פחות מדומה

בניגוד לפייסבוק אבל בדומה מאוד למיקרוסופט, נראה שאפל נערכת לכניסה לתחום המציאות הרבודה ועובדת מאחורי הקלעים על הפתרון העתידי שלה בתחום

ה׳הולולנז׳ של מיקרוסופט - מגרש המשחקים העתידי בתחרות האינסופית בין מיקרוסופט לאפל

ה׳הולולנז׳ של מיקרוסופט – מגרש המשחקים העתידי בתחרות האינסופית בין מיקרוסופט לאפל

מאת נתי שוחט

בשנה האחרונה נושא המציאות המדומה (Virtual reality או בקיצור VR) חזר לכותרות ובגדול עם פרויקטים כמו Oculus Rift של חברת Oculus שנרכשה על ידי פייסבוק, והצית מחדש את נושא ה-VR. מכשיר ה-HoloLens (בתמונה כאן למעלה) של חברת מיקרוסופט שממותג כמכשיר שמביא לחיים את קונספט ה"הולוגרמות" אולם בפועל הוא למעשה מכשיר של מציאות רבודה (Augmented Reality או בקיצור AR) שמוסיף תוכן ומידע לעולם סביבנו. וכמובן אי אפשר לשכוח את גוגל ואת פרויקט ה- Daydream שלה שהוא למעשה הרחבה לקונספט ה-Cardboard, ומביא את נושא ה-VR לתוך פלטפורמת האנדרואיד בכלל ובפרט עם מכשיר ה-Daydream View שהוצג באירוע החומרה האחרון של גוגל והוא למעשה משקפי VR נוחים יותר העשויים מבד ומגיעים עם שלט ייעודי. שלוש החברות הללו הן רק החלוצות העקריות בתחום, אולם ניתן להוסיף לרשימה שמות כמו סמסונג עם משקפי ה-Gear VR שלה שמבוססות על שיתוף פעולה עם Oculus ופייסבוק, את HTC שהציגה את משקפי ה-Vive וגם את סוני שרק לפני שבועות ספורים הציגה את ה-PS VR שלה.

כשענקיות הטכנולוגיה פועלות באופן נמרץ בתחום ה-VR וה-AR ומציגות את הקונספטים שלהן ואף מכשירים שכבר מתחילים להמכר, קל להבין מדוע רבים מסתכלים לכיוונה של אפל ותוהים מה ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו מביאה למשחק והאם ההתמהמהות שלה בנושא זה, תעלה לה בשוק המתחיל לקרום עור וגידים. בניגוד לגוגל, בכנס ה-WWDC האחרון, אפל התעלמה לחלוטין מתחום ה-VR וה-AR וההתייחסות היחידה של החברה באירועי המדיה האחרונים שלה לתחום זה היה ההצגה של משחקים כמו פוקימון גו, על הסדרה 2 החדשה של השעון. אולם בניגוד להתנהלותה הסודית של אפל לגבי טכנולוגיות עתידיות שהחברה עובדת עליהן, נראה כי לטים קוק, המנכ"ל של אפל, שדוגל באופן מוצהר בשמירה נרחבת על סודיות, אין בעיה לציין בריש גליי שהחברה בוחנת ואף עובדת באופן נרחב על תחומי המציאות החדשים הללו, בין אם מדובר ב-AR או VR.

״ה-VR נישתי, ה-AR הולך לכבוש את העולם״

למעשה ההתייחסות הראשונה של קוק לנושא זה הייתה באחד מדו"חות ההכנסה הרבעוניים האחרונים של החברה, כאשר הוא נשאל על ידי האנליסט ג'ין מונסטר מה דעתו לגבי תחום ה-VR. קוק ציין כי מדובר בתחום מעניין למדי, שיש לו אפשרויות רבות ומעניינות ושהוא לא נישה מצומצמת כפי שרובים סוברים. אולם נראה כי דעתו של קוק השתנתה לאחרונה (או שהוא התבלבל עם תחום ה-AR) ובראיונות האחרונים הוא מציין כי לדעתו תחום ה-AR הוא התחום בעל היכולת להגיע לקהל משתמשים נרחב יותר, בעוד VR הוא תחום נישתי יותר המצומצם לדברים כמו משחקים, למידה וכו'. קוק חזר על דבריו בראיון שנערך לאחרונה עם BuzzFeed בו הוא ציין שבעוד ל-VR יש יישומים מעניינים לא מדובר בטכנולוגיה רחבת היקף כמו AR ובעוד הטכנולוגיה עדיין לא מוכנה ויש לה עוד לאן להתפתח, שהרי הישימות שלה נרחבת הרבה יותר. אחת הסיבות לכך היא העובדה שבעוד VR היא טכנולוגיה אישית המבודדת את המשתמש מהעולם סביבו, AR מרחיבה ומעצימה את העולם סביב המשתמש על ידי הקשר, מידע ואפשרויות נוספות. כך למשל. הקיר יכול להפוך לטלויזיה, החלון למסך המציג את מזג האוויר וזמני השקיעה ובכלל, ניתן בזמן שיחה עם משהו להעלות ולהציג תוכן רלוונטי שיעשיר את השיחה עצמה.

מבחינתו של קוק האפשרויות הגלומות ב-AR מעצימות את החיבור האנושי לסביבה ולא כמו VR – מנתקות אותו. כיוון מחשבה זה צוין על ידי קוק שאמר: "אין תחליף למגע האנושי ובהתאם לכך אתה רוצה את הטכנולוגיה שתאפשר זאת."

daydream

משקפי ה-Daydream שחשפה לאחרונה גוגל

ואכן בעוד אפל לא הציגה שום חומרה ייעודית הקשורה ל-AR, נראה כי החברה החלה להציג את התשתית שתאפשר זאת בעתיד. החל עם מכשיר האייפון 7 פלוס והמצלמה הכפולה שמסוגלים לצלם צילום סטריאוסקופי ולמפות עומק של האזור המצולם ואפילו בזמן אמת (עם פיצ'ר הפורטרט החדש), אוזניות ה- AirPods שצפויות להגיע לקראת סוף החודש, הכוללות טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לאוזניות לזהות את הקונטקסט של השימוש בהן בין אם שימוש באופן כללי, שימוש רק באוזניה אחת או בשתיהן, ואפילו לזהות מתי המשתמש מדבר ואת כיוון הדיבור. בנוסף השעון מסוגל אף הוא לזהות את המיקום (בעזרת GPS), את הגובה בו המשתמש נמצא ואת האוריינטציה בשימוש באקסלומטר – בדומה למכשירי האייפון.

כמו כן אפל ביצעה אינספור רכישות הנוגעות לתחומים אלו. הראשונה הייתה בשנת 2013 כאשר החברה רכשה את פריימסנס הישראלית, ועדיין לא עשתה שימוש מסחרי בטכנולוגיה שלה. רכישות נוספות כוללות את חברת Metaio הגרמנית המתמחה במציאות רבודה, את חברת Faceshift המתמחה בטכנולוגיה של זיהוי ותפיסת תווי הפנים של המשתמשים ונעשה בה שימוש נרחב בסרטי מדע בדיוני כמו מלחמת הכוכבים. כמו כן החברה צירפה לשורותיה את Yury Petrovfrom, חוקר ה-VR שעבד בחברת פייסבוק ו- Oculus, את Zeyu Li, מחברת Magic Leap וכן את Doug Bowman, הדירקטור של מרכז האינטרקציה בין בני אדם-למחשבים באוניברסיטת הטכנולוגיה של וירג'יניה. כל אלו מראים שאפל משקיעה הרבה מאוד משאבים בפיתוח הטכנולוגיה הזו ושכמו עם כל מוצר שהחברה הציגה בעבר, היא בונה את התשתית המתאימה בקצב שלה, ולפי איך שהיא רואה את קצב ההתקדמות של השוק, שבעוד הוא החל לקבל אליו את הגלים הראשונים של מכשירי VR ו-AR, שהרי כל הביקורות מגלות שמדובר בימים מוקדמים מאוד ושמכשירים אלו שמכילים בעיקר מכשירי VR מיועדים בעיקר לתחום המשחקים והשימוש האישי.

בסבב שאלות יוצא דופן טים קוק ציין שמה שיבדיל את הטכנולוגיה ויהפוך אותה לרחבת היקף היא העובדה שתהיה מקובלת על המשתמשים, וכיום משתמשים מעטים בלבד יקבלו את הטכנולוגיה במידה והיא תצריך מהם להיות מחוברים, על אחת כמה וכמה באופן פיזי (כמו חלק ממכשירי ה-VR החדשים) למחשב. תשובה זו מגלה את הלך המחשבה של קוק ואפל לגבי תחום ה-AR, מבלי לגלות דבר וחצי על התוכניות של אפל לתחום זה וכל מה שעולה הוא שבדומה לשעון, נראה שאפל רוצה לשלב את הטכנולוגיה עם הקונצנזוס ההתנהגותי ומה שמקובל על החברה כדי שהיא תצליח ותזכה לאימוץ נרחב. אין ספק שאחרי הכישלון הפומבי הגדול של משקפי הגלאס של גוגל, אפשר להבין את הלך המחשבה הזה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-iPhones.co.il

 

iPhones.co.il

הגב

2 Comments on "עתיד המציאות לפי אפל: יותר רבודה, פחות מדומה"

avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Ran
Guest

כתבה מעולה!

ניו
Guest

טים קוק הוא איש עסקים – אפל לא סופרים את מיליון השתמשים של אוקולוס – כשגיעו ל10 מיליון זה יתחיל להיות סימן לכיוון חיובי בשוק הזה- יש גם מצב שזה יגמר כמו הטלוויזיות תלת מימד- זה מגניב משתמשים כמה פעמים ואח"כ זה מעלה אבק איפושהוא

wpDiscuz

תגיות לכתבה: