חנות הדגל החדשה של אפל בסן פרנסיסקו מציגה מדיניות חדשה

אחרי שיפוץ שנמשך שבועות ארוכים פתחה לאחרונה אפל את חנות הדגל המחודשת שלה בסן פרנסיסקו. מה השתנה?

חנות אפל סטור החדשה בסן פרנסיסקו (צילום: חנוך רבינוביץ)

חנות אפל סטור החדשה בסן פרנסיסקו (צילום: חנוך רבינוביץ)

מאת חנוך רבינוביץ, אסטרטג ומומחה שיווק לחברות טכנולוגיה וסטארטאפ

ביום ראשון אביבי במיוחד, במרכז יוניון סקוור בסן-פרנסיסקו, להקת רוק מקומית מבצעת קאברים לשירי רוק קלאסיים מול קהל מזדמן של תיירים ועוברי אורח, בעיקר קונים של חנויות המותג הפזורות סביב הכיכר. מזג האוויר ואווירת החופש של יום האב האמריקאי לא מביאים הרבה קהל למרכז העסקי בעיר אבל אם מרימים את העיניים, לחלקה העליון של הכיכר, מבחינים בתנועה ערה של אנשים פנימה והחוצה מקוביית זכוכית עצומה, עם שורת עצים הנטועים בעציצי ענק לבנים בחזית המבנה. הכל בוהק בעיצוב מוקפד, מינימליסטי ונקי ויש רק מותג אחד שיכול ליצור יצירה אורבנית מדוייקת כל כך במרכז העיר ההיפסטרית ביותר בעולם. אבל משהו בחנות המותג החדשה של אפל שונה מהרגיל. השימוש בחומרים אורגניים ורצפות עץ, בצמחייה ועצים, חלקם נטועים בתוך החנות, ובעיקר באוירה הנינוחה שיש בשטחי הישיבה והמנוחה שאפל מציעה בגן האחורי של המבנה.

רגע. גן אחורי? אנחנו מדברים על חנות של אפל או בחנות ספרים של בארנס אנד נובל? שיטוט בחנות ושיחה עם המנהל התורן מגלה עוד אזורים חדשים לחלוטין בחווית הריטייל החדשה של אפל. בקומת הגלריה, על מרפסת עצומה מעל רצפת המכירה, בנתה אפל מרחב עבודה וכנסים, המיועד למפגשי מפתחים ומזמין חברות סטארטאפ לבלות שם ימי עבודה, מתחת לאחד ממסכי הלד הגדולים בעולם.

המרחב כולו מצוייד בחידושים אקוסטיים שמאפשרים לעבוד בשקט, גם אם אתה תלוי באוויר, 10 מטרים מעל אזור המכירה. אזור הג׳יניוס בר (Genius Bar) שהיה פריצת הדרך של סטיב ג׳ובס עם השקת הקונספט של אפל סטור, ועשה מהפכה רדיקלית בעולם הריטייל, הפך בחנות החדשה לחנות בוטיק של אביזרים מיוחדים (ויקרים להחריד) המיועדים להעשיר את השימוש במוצרי המותג. הבר פונה אל גן חיצוני, גם הוא חלק מהמתחם, הפתוח לרשות הציבור ומזמין אנשים לנוח ולעבוד בסביבה נקיה ושקטה – באמצע העיר.

חנות אפל סטור החדשה בסן פרנסיסקו (צילום: חנוך רבינוביץ)

חנות אפל סטור החדשה בסן פרנסיסקו (צילום: חנוך רבינוביץ)

הדי.אנ.אי החדש של אפל סטור – מעורבות בקהילה המקומית

אפל למדה כנראה לקח ממדיניות ה״גן הנעול״ שאפיינה אותה לאורך ימיו של ג׳ובס אבל נסדקת לאחרונה. בכנס המפתחים האחרון שלה, חשפה החברה אזורים חדשים של קוד פתוח בחלק ממוצרי המובייל שלה, כמו אפליקציית המפות, וקראה למפתחים לנצל את ההזדמנות ״להיות חלק מקהילת האנשים שיעצבו את עתיד המוצרים שלנו״. השינוי שעובר המותג צועק בכל זווית של חנות הקונספט החדשה: ״מה שעמד בבסיס הקונספט החדש הוא העמקת המעורבות שלנו כמותג בקהילה המקומית שבה אנחנו פועלים״ אומר מנהל החנות שנחשבת לחנות דגל גלובלית ראשונה. ״העיצוב ואזורי המנוחה והעבודה החדשים, בתוך ומחוץ לקומפלקס, קוראים לעוברי אורח, מקומיים ואורחים, להפוך את הגן שלנו לחלק משגרת היום שלהם. אנחנו מרשים לאכול ולשתות בתוך אזורי העבודה שלנו וזה מהפכני עבורנו. אני רואה יזמים צעירים מגיעים בבוקר ומשתמשים באזור העבודה הפתוח שלנו כמקום עבודה או משתתפים במפגשי המפתחים שלנו וזה מה שרצינו ליצור. אפל סטור החדשה היא מעורבות ופתיחות״.

אני יוצא ומתיישב עם הקפה מסטארבקס בשולחנות החיצוניים. סביבי אמא ובת שנחות באמצע מסע קניות וכמה תיירים מיפאן שמצלמים את עצמם לעייפה. משהו משתנה במותג החזק בעולם וכאן כבר מרגישים את זה קורה.

חנות אפל סטור החדשה בסן פרנסיסקו (צילום: חנוך רבינוביץ)

חנות אפל סטור החדשה בסן פרנסיסקו (צילום: חנוך רבינוביץ)

הכותב משמש כמנטור עולמי בתוכנית האקסלרטור של גוגל הנערכת בימים אלה בסיליקון וואלי

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 Comments on "חנות הדגל החדשה של אפל בסן פרנסיסקו מציגה מדיניות חדשה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
דידי
Guest

נמצא בחנות עכשיו, אחלה של חנות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: