אחרי 13 שנים: אפל מדיחה את קוקה קולה, הופכת למותג החזק בעולם

אפל מדיחה את קוקה קולה לאחר 13 שנים בהן זכתה בתואר המותג החזק ביותר בעולם. במקום השני: גוגל, ומה עם פייסבוק?

אפל בראש, גוגל מיד אחריה. מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

אפל בראש, גוגל מיד אחריה. מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

זה היה עניין של זמן, אך בכל זאת זה קורה – אפל עוקפת את קוקה קולה ומנכסת לעצמה את תואר המותג בעל הערך הגדול ביותר בעולם, כך על פי דיווח שפורסם על ידי חברת Interbrand המדרגת מותגים ברחבי העולם. לפני שאפל עקפה אותה בדירוג, החזיקה בתואר הנכסף חברת המשקאות קוקה קולה למשך תקופה של לא פחות מ-13 שנים.

עלייה של 28 אחוזים בערך המותג

ערך המותג של ענקית הטכנולוגיה, אשר בשנה שעברה עמד על 76.5 מיליארד דולרים, גדל בשנה האחרונה ב-28 אחוזים וניצב כעת על 98.3 מיליארד דולרים, כאשר ערך המותג של קוקה קולה קפץ גם הוא מ-77.8 מיליארד דולרים בשנה שעברה, אך בשיעור של 2 אחוזים בלבד ועומד כעת על 79.2 מיליארד דולרים. מיד אחרי אפל ניצבת במקום השני גוגל, אשר חוותה קפיצה משמעותית בערך המותג שלה מ-69.7 מיליארד דולרים בשנה שעברה אל 93.2 מיליארד דולרים בשנה הנוכחית.

"מותגים מעטים אפשרו לכל כך הרבה אנשים לעשות כל כך הרבה דברים בקלות, ולכן לאפל יש לגיונות של מעריצים", כך נכתב בדו"ח של Interbrand אשר פורסם מוקדם יותר היום. "אפל הציבה רף גבוה לאסתטיקה, פשטות וקלות שימוש אשר מותגי טכנולוגיה אחרים יצטרכו להסתגל אליו, אך אפל עצמה תצטרך להעלות את הרף כל הזמן".

קוקה קולה, מיקרוסופט, אינטל וסמסונג בדירוג. מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

קוקה קולה, מיקרוסופט, אינטל וסמסונג בדירוג. מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

"משנים את ההתנהגות שלנו"

הדירוג של Interbrand, אשר הוצג לראשונה בשנת 2000, כולל מותגים בינלאומיים אשר 30 אחוזים מהכנסותיהם מגיעים מחוץ לאיזור הבית של המותג. הם חייבים להיות נוכחים לפחות ב-3 יבשות גדולות ולהציג כיסוי גיאוגרפי רחב בשווקים מתפתחים. המותגים מדורגים על פי מספר קריטריונים, בהם נתונים פיננסיים של מוצרים או שירותים, השפעה על לקוחות ויכולת להציב רף מחירים גבוה.

"מותגים כמו אפל, גוגל וסמסונג משנים את ההתנהגות שלנו: כיצד אנחנו קונים, כיצד אנחנו מתקשרים אחד עם השני וכיצד אנו מדברים אחד עם השני. הם שינו, פשוט כמשמעו, את הדרך בה אנו חיים את חיינו" סיפר ג'ז פרמפטון (Jez Frampton), מנכ"ל Interbrand. "למרות שאין ספק שקוקה קולה היא מותג מצטיין המשווק בצורה יעילה, מותגי טכנולוגיה ומובייל אחרים הפכו להיות 'נער הפוסטר' של קהילת השיווק. השנה, המלך הוא אפל".

פייסבוק, נדרשת עוד הרבה עבודת מיתוג. מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

פייסבוק, נדרשת עוד הרבה עבודת מיתוג. מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

עם זאת, לא כל מותגי הטכנולוגיה הסתדרו היטב. Blackberry, שצנח בדירוג השנה שעברה ממקום 56 ישירות אל מקום 93, נעלם מהרשימה. נוקיה, שירדה ממקום 14 למקום 19 בשנה שעברה, סיימה את השנה הנוכחית במקום ה-57. מותגי טכנולוגיה נוספים בולטים שניתן למצוא ברשימה הם מיקרוסופט, אשר חוותה עלייה של שלושה אחוזים וניצבת במקום החמישי לאחר IBM, סמסונג, אשר ניצבת במקום השמיני למרות עלייה מכובדת של 20 אחוזים בערך המותג שלה, לאחר שבשנה שעברה חוותה עלייה של 40 אחוזים לעומת 2011 ופייסבוק, אשר ניצבת במקום ה-52 עם עלייה של 43 אחוזים בערך המותג שלה, שעומד כעת על 7.7 מיליארד דולרים.

con

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: