אפל נפרדת מיוטיוב, תעלם מ-iOS 6.0

גרסת הבטא של iOS 6, מערכת ההפעלה החדשה למשתמשי המובייל של אפל, אינה מציגה את אחת האפליקציות הוותיקות ביותר שלה – יוטיוב. האם זו אפל שיזמה את הפרידה, או שאולי גוגל היא זאת שהחליטה לשנות כיוון?

מקור: flickr, cc-by thetechbuzz

לאחר שהצהירה כי תפסיק לעבוד עם שירות המפות של גוגל והחליטה לעבור לשירות מפות שפיתחה בעצמה, אפל מבצעת צעד מפתיע אחד נוסף – ומודיעה כי מתכננת להציג חלופה גם לאפליקציית יוטיוב המוכרת.

עצמאית בשטח

אתמול (ב') שחררה אפל את גרסת הבטא של iOS 6 עבור מפתחים. לאחר ההתלהבות הראשונית של המערכת החדשה, המפתחים שמו לב כי אחת האפליקציות העיקריות שהיו קיימות במערכת עד היום – אפליקציות יוטיוב – נעלמה לחלוטין.

אפליקציית יוטיוב הייתה אחת מהאפליקציות המקוריות שאפל כללה כבר במכשיר האייפון הראשון, שיצא לשוק ב-2007. שאר האפליקציות שהופיעו על גבי המכשיר בזמנו, היו נייטיב מובנות, בעידן של טרום השקת חנות האפליקציות. חשוב לציין כי גם אפליקציית יוטיוב עצמה פותחה על ידי מפתחי אפל, באמצעות סט הכלים החופשי וה-API של גוגל – וכמובן, אז לפני שאנדרואיד בכלל נולדה.

לאחר שהרשת סערה וגעשה על העלמותה של האפליקציה, נציג רשמי מטעם אפל הגיב כי הדיווחים אכן נכונים ובגרסת iOS 6 שתצא לקהל הרחב, אפליקציית יוטיוב לא תופיע בצורה דיפולטית. ההסכם בין שתי החברות הסתיים, אך למרות זאת המשתמשים עדיין יוכלו לגשת ולצפות בתכנים, באמצעות דפדפן ספארי המובנה, או באמצעות אפליקציית יוטיוב חדשה שגוגל מתכננת לשחרר ל-Appstore, אותה המשתמשים יוכלו להוריד.

חשוב לציין כי למרות שההסכם הסתיים ואפל לא מתכננת להציג את האפליקציה בגרסת מערכת ההפעלה הבאה, משתמשים שעובדים או יעבדו עם גרסאות קודמות, עדיין יוכלו להנות מהאפליקציה. שכן, ההסכם עדיין תקף בנוגע לגרסה הנוכחית ולגבי הגרסאות הקודמות של iOS.

יותר כסף, יותר בעיות

מספר אנליסטים ברשת טוענים כי להערכתם, הפרידה המתוקשרת בין גוגל לאפל, הגיעה דווקא מכיוונה של גוגל. זאת מכיוון שאפל אוסרת על הצגת פרסומות ומודעות באפליקציית היוטיוב, כך שלמעשה מפסידה פלח שוק גדול במיוחד – משתמשי iOS.

במטרה להרוויח משירות הוידאו הפופולארי שלה, החלה גוגל להטמיע פרסומות בתחילת הסרטונים ומודעות בצידי העמוד – שזמינים עבור משתמשי אפליקציית אנדרואיד, או עבור גולשים המגיעים באמצעות דפדפן – בסלולרי או בדסקטופ. הרווחים הללו עוזרים לא רק לגוגל, אלא גם לאמנים עצמם. למעשה, מספר אמנים החלו למנוע את הגישה עבור משתמשי אפליקציית יוטיוב ל-iOS, מכיוון שצפיות דרך פלטפורמה זאת אינן מניבות עבורם רווחים.

גוגל אמנם סירבה להתייחס להעלמותה של האפליקציה, אך שחררה הודעה רשמית בה אומרת כי היא עובדת עם אפל על מנת להבטיח את חווית היוטיוב הטובה ביותר עבור משתמשי iOS.

מוקדם מידי לדעת אם אפל תציג בקרוב את החלופה שלה לאפליקציית יוטיוב, או ש'תכריח' את המשתמשים להוריד אותה באמצעות חנות האפליקציות, אך במידה ואפליקציית יוטיוב החדשה מבית גוגל תציג הרבה יותר פרסומות, חסויות והפרעות – ייתכן כי למשתמשים יימאס ממנה דיי מהר ויתחילו לחפש חלופות אחרות.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: