יוצר Borderlands: "כיצד יתכן שאף אחד לא העתיק אותנו עדיין?"

רנדי פיטצ'פורד, אחד מיוצרי בורדרלנדס, מתפלא שאף אחד עוד לא העתיק את המשחק. על זה נאמר – אנשים לא רואים את הדבשת של עצמם.

תמונה: צילומסך

"איך זה שאף אחד עוד לא העתיק את בורדרלנדס?" תוהה רנדי פיטצ'פורד. "אנחנו עומדים להוציא משחק המשך ואף אחד לא גנב לנו אותו. אנחנו בתעשיה שבה אנשים לא עושים שום דבר חוץ מלגנוב אחד מהשני. הנוסחה שם, אף אחד לא גנב אותה, זה מוזר". בדבר אחד רנדי צודק – התעשיה באמת עוסקת בעיקר בהעתקות. קחו לדוגמא בורדרלנדס – הוא אמנם מגוף ראשון ועם רובים, אבל כאן בערך מסתכמים ההבדלים בינו ובין משחקי דיאבלו, לפחות הישנים יותר (שהם כל משחקי דיאבלו שהיו קיימים כשהוא יצא). גם הוא, כמו דיאבלו, מתמקד בהריגת מפלצות, איסוף האוצרות שהן מפילות ושדרוג הנשקים. אפילו האבנים ששולחות את הדמות מהעיר הישר אל לב המבוך ישנן בו.

לא תמיד זה עובד

אבל באמת שאין מה להאשים את רנדי או את Gearbox, האולפן שמאחורי המשחק. בסופו של דבר, יש מספר מאוד מצומצם של סוגות במשחקי וידאו, וכמעט בלתי אפשרי להמציא משהו חדש לחלוטין. גם הנסיונות להמציא דברים חדשים לחלוטין לעתים קרובות יוצרים משחקים לא מוצלחים.

קחו לדוגמא את Heavy Rain. המשחק הקריב את המשחקיות לטובת העלילה, מה שיכול היה להפוך אותו לסיפור מעניין, אבל כמשחק הוא לא היה טוב. העובדה שהטוויסט בסוף הפך גם את הסיפור לגרוע הייתה מאוד בעייתית, ובכל זאת, עד אותה נקודה הוא היה מהנה. עוד משחק חדש יחסית, Journey, הציע חוויה חדשה לגמרי, הוא לא דומה לשום דבר שהיה קודם, ויש כאלה שאפילו תיארו אותו כחוויה דתית, אבל החוויה מתחילה לחזור על עצמה מהר מאוד, וכשאומרים משפט כזה על משחק שאפשר לסיים בשעתיים-שלוש זה חמור במיוחד.

בסופו של דבר, מה שהופך משחקים לטובים הוא התוכן שמוטמע לתוכם, לא המשחקיות החדשה לחלוטין או הרעיון שלא היה לאף אחד. יוצר משחקים טוב יודע לקחת אלמנטים קיימים ולבצע אותם בצורה הטובה ביותר, ולא בהכרח מתעקש על המצאה של משהו חדש. זאת הסיבה שלא צריך לכעוס על Gearbox על שלקחו את הנוסחה של דיאבלו ושמו אותה במשחק יריות מגוף ראשון – מה שחשוב הוא שהם עשו את זה כמו שצריך. כך גם לגבי כמעט כל משחק טוב שיצא בשנים האחרונות. Call of Duty 4, ביושוק, Half Life, אנצ'רטד ועוד רבים וטובים לא המציאו שום דבר חדש, אבל עשו את מה שעשו בצורה הטובה ביותר שאפשר. כמובן שישנם גם משחקים שממציאים משהו חדש והם משחקים מצויינים, אבל כאלו יש מעט, ולמרות שזה מפתה – אסור לשפוט את כל התעשיה על פיהם. עם עשרות משחקים חדשים שיוצאים בכל חודש, פשוט בלתי אפשרי לצפות לכמות גדולה מדי של מקוריות – גישה כזאת תוביל רק לדבר אחד – אכזבה.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: