אמזון תאפשר לשלוח קישורים של מוצריה דרך טוויטר

אמזון ידועה בשימוש המוצלח שלה ברשתות הקישורים שהיא מפעילה. היא עושה רווחים רבים באמצעות מכירות נוספות וכמובן מקודמת בגוגל באמצעות פרסום אורגני, ושוב, החברה מפעילה את לקוחותיה על מנת לעזור לה למכור. ועכשיו גם דרך טוויטר.

twitter-bird-21אתר המכירות אמזון הוסיף אופציה חדשה לאתר אשר מאפשרת לחברי Amazon associates -תכנית השותפים של אמאזון, לשלוח קישורים של מוצרי החברה, באמצעות חשבונות הטוויטר שלהם.

אמזון ידועה בשימוש המוצלח שלה ברשתות הקישורים שהיא מפעילה. היא עושה רווחים רבים באמצעות מכירות נוספות וכמובן מקודמת בגוגל באמצעות פרסום אורגני, ושוב, החברה מפעילה את לקוחותיה על מנת לעזור לה למכור.

Amazon associates היא למעשה תכנית שותפים אשר מאפשרת ללקוחות לפרסם מוצרים של אמאזון וכך להרוויח כסף. אלו יכולים עכשיו ללחוץ פשוט על קישור מהאתר ולפרסם אותו בטוויטר. לכאורה, כולם מרוויחים : אמאזון מרויחים מכירות, טוויטר מרוויחים ציוצים, והלקוחות מרווחים כסף באמצעות תכנית השותפים.

מוזר שטוויטר מעולם לא הוכרזה כשותפה של אמזון באיזושהי צורה. מצד אחד, קשה להאמין שהחברה תאפשר שימוש בשירותיה, ללא כל עסקה או תמורה כספית\ אפילו שקיים ערך גבוה לכמות התנועה שאמזון מביאה לטוויטר, אך מצד שני, תרגום יכולות לכסף מעולם לא היה הצד החזק של טוויטר.

אך התכנית החדשה, כך על פי אתר CNET ,נושאת עימה גם סכנות (אמנם לא חדשות, ודי ידועות), כמו ניצול שירות הקיצורים להפצת ספאם. החולשה של שירותי קיצורי הקישורים מתבטאת בחוסר היכולת של המשתמש לדעת לאן יוביל הקישור לאחר הלחיצה. באפליקציות צד שלישי של טוויטר כמו Tweetdeck, אמנם אפשר לסמן את האופציה לראות את הקישור המקורי לפני הלחיצה, אך לרוב, לא טורחים להשתמש באופציה הזהירה הזו אלא פשוט לוחצים אינסטינקטיבית על הקישור המצורף להודעה מספיק מתחכמת.

כך, כיצד יכולים משתמשים  לדעת האם אכן מדובר בקישור המוביל לאתר של אמזון ולא לאתר המשמש להפצת ספאם? או וירוס או כל מזיק אחר? ההחלטה של אמזון להתשמש בשירות קיצורי קישורים שאינו חלק מהפעילות של החברה, מוזרה בעיני כולם.

amazon

סיכון נוסף שאינו נלקח בחשבון הוא אינטרסים של המפרסמים את הקישורים. היום בטוויטר אפשר לפרסם כל דבר, ללא בדיקה של מקור המידע והאינטרסים שעומדים מאחוריו – האם ניתן לדעת אם מישהו מפרסם מוצר של אמזון מכיוון שהוא מקבל עליו רווח מסויים שונה מאחר? האם לא חלה עליו או על אתר אמזון חובה להודיע על רווח שכזה, במסגרת מדיניות הפצת הקישורים דרך טוויטר?

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: