נסיעת מבחן: אלפא רומיאו מיטו

דביר רזניק קיבל את האלפא רומיאו מיטו לנסיעת מבחן של 16 שעות באחד מימי החמסין של מאי. עם 32 מעלות בחוץ הוא שקל ברצינות לנסוע עם חלונות פתוחים ובלי מזגן – רק כדי להאזין לצליל המופלא שמנוע האלפא מפיק. הסיפור המלא בכתבה שלפניכם.

picture588_small1חיוך ילדותי עלה על פני בשנייה שראיתי את האלפט רומיאו מיטו (MiTo – Milano Torino) באולם התצוגה. אתם מכירים את זה – לכולנו היה את החיוך הזה, שהכל בסדר, הכל מותר ושום דבר לא יכול לשנות את מה שאנחנו מרגישים. המיטו שלי חיכתה בשקט בחוץ בזמן שניר בן-שלמה (מנהל מותג אלפא רומיאו) ומוטי סבג (איש המכירות) סגרו את הצד הבירוקרטי של נסיעת המבחן. המיטו הולכת להיות שלי ב-16 שעות הקרובות ואם הייתי יכול לישון באוטו ועדיין לשמור על הזוגיות – הייתי עושה את זה.

האלפא רומיאו מיטו שונה מהמכוניות שאתם רגילים לראות על הכביש. מבט אחד זה כל מה שצריך כדי לגרום לכם להתחיל לחשוב ברצינות על משיכת החסכונות של הילדים או לקיחת הלוואה כדי לקנות את המיטו. עם 4.06 מ' מפגוש לפגוש היא יחסית ארוכה להאצ'בק 3 דלתות, וגם זוג הנוסעים מאחור יימצא מספיק מקום לרגליים (בסיס גלגלים של 2.5 מ'). גם תא המטען סביר לקטגוריה, עם 270 ליטר. אבל עם כל הכבוד למטען ולנוסעים, המיטו מיועדת קודם כל לנהג ומומלץ עוד נוסע בשביל החוויה, אבל האחרון צריך למצוא נקודת אחיזה טובה (חוץ מהמושבים הנהדרים) – כי ידית האחיזה מעל החלון הלכה לאיבוד בדרך מטורינו.

סיבוב קצר ביגאל אלון עם מוטי וישר מרגישים בכוח של המיטו, שרק מחכה שתניחו עוד קצת משקל על רגל ימין. עם מנוע 1.4 ל' מוגדש טורבו, 155 כ"ס, מומנט של 23.5 קג"מ ושישה הילוכים ידניים על 1,200 ק"ג – קל לעמוד על הייעוד של האלפא הזאת. מדובר ברכב ספורט קומפקטי שייתן תחרות אמיתית (8 שניות בתאוצה הרשמית) לכל האצ'בק חמה ברמת אביב ג' / סביון / picture584_smallהרצליה פיתוח (מחק את המיותר). בזמן הסיבוב ביגאל אלון מוטי מסביר לי על מערכת ה-DNA של אלפא, אשר משנה את אופי הנהיגה (ומשפיעה על המתלים, הגדשת הטורבו, קשיחות ההגה ובקרת היציבות) לפי בחירת הנהג: Dynamic – לביצועים ספורטיביים, Normal – לנהיגה יומיומית ו-All terrain – לנהיגה בכבישים עם אחיזה בעייתית.

הנסיעה הראשונה לכיוון ראש העין (אירוע הבלוגרים של אורנג') נתנה לי אפשרות לנסות את שני המצבים הראשונים – נסיעה "מנהלתית" בפקק באיילון צפון ומזרחה ממורשה לכיוון פארק אפק. המנוע מאוד גמיש, תודות למגדש הטורבו, ואותם 23.5 קג"מ (או 19.5 במצב Normal) זמינים כבר ב-3,000 סל"ד, מה שמקצר מאוד את המפגש עם משטרת התנועה. עם הילוך שני שעובר את המהירות החוקית בישראל, צריך לשים לב למה שקורה בחוץ כי הגבול העליון תלוי יותר בנהג מאשר במיטו. ממחלף מורשה לראש העין הכביש מתפנה, מערכת ה-DNA עוברת למצב Dynamic והמיטו חושפת את עורה האמיתי – תאוצות ביניים מדהימות, בהילוך שלישי, רביעי וגם חמישי (מבין שישה), עם שליטה טובה בגלגול ותחושה מצויינת מההגה החשמלי (שמושפע אף הוא ממערכת DNA). למרות שמדובר ברכב מבחן שעבר 5,000 ק"מ, אין רשרושים, איכות ההרכבה טובה מאוד – כמצופה מאיטלקיה, פנים הרכב נשאר שקט, בקרת האקלים המפוצלת (נהג/נוסע) שומרת על 18 מעלות בפנים והמכוניות מתקרבות אליך מהר. מאוד מהר.

picture582_smallעם הכניסה לפארק אפק הגיע הזמן לפתוח חלונות ולתת למנוע לנגן. צליל המנוע של האלפא הוא משכר ואם לא היה חמסין באותו יום שלישי הייתי נוסע עם החלונות פתוחים כל הדרך מת"א. המיטו משכה הרבה מאוד אש בחניון האורחים של אורנג', בדיוק בשעת ההסעות. החרטום האופייני לאלפא עם לוחית הרישוי הצידית, כיסוי המנוע שהגיע מהאחות הגדולה, המראות המעוגלות, האגזוזים הכפולים מאחור וכיתוב קטן MiTo בצד שמאל – עושים את שלהם. בשחור אתנה של רכב ההדגמה – תהיו בטוחים שהמיטו תהיה הכוכבת, אפילו בחניה של הסופר.

מבחינת אבזור וטכנולוגיה, המיטו עונה על רוב הדרישות של 2009. האיבזור הסטנדרטי כולל, בין השאר: מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (VDC), בקרת אחיזת כביש (ASR), מערכות בלימה, מערכת DNA, מערכת לסיוע בזינוק בעליה (Hill Holder – ראו וידאו), מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע כוללת תמיכה ב-MP3 עם שמונה רמקולים ושליטה מההגה, מחשב דרך, פנסי ערפל, 9 כריות אוויר ועוד כמה אופציות בתשלום כולל אפשרות לחלון זכוכית חשמלי לכל אורך הגג!

נסיעה בשעת ערב מאוחרת באיזור בית שמש איפשרה לי לבחון עוד קצת את היכולות הדינמיות של המיטו. הכבישים המפותלים היוו אתגר טוב יותר למרכב ולהגה, ובמצב Dynamic המיטו הגיבה מצויין לשינויי כיוון, ההיזון החוזר מההגה טוב מאוד, המתלים שמרו את המיטו על הכביש, העברת ההילוכים מדוייקת (הידית נמצאת בדיוק במקום המתאים) והכוח זמין בכל הילוך, בעיקר בתחום של 2,500 עד 6,500 סל"ד.

האלפא רומיאו מיטו היא האצ'בק חמה נהדרת, מתאימה ליורשי רמת אביב ג' / הרצליה פיתוח כמו גם לאוהבי רכב שאוהבים להיות ייחודיים. התחרות שלה מגיעה מכיוון אודי A3, פולו GTI וסיאט איביזה קופרה – המציעות יותר כוח (אודי וסיאט) אך ממנועים גדולים יותר (הצורכים יותר דלק). אם אתם מחפשים רכב שיעלה חיוך על פניכם כל פעם שתראו אותו בחניה, ותהיו מוכנים לנסוע עם חלונות פתוחים ב-30 מעלות רק בשביל לשמוע את הצליל המופלא של המנוע – המיטו היא התשובה לכל בעייותיכם.

picture585_smallאלפא רומיאו מיטו, 1.4 ליטר, טורבו
נתונים טכניים:

מנוע בנזין, 1,368 סמ"ק, טורבו
הספק מירבי 155 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי 23.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד
תיבת הילוכים ידנית, 6 הילוכים
תאוצה 0-100 קמ"ש ב-8 שניות
מהירות מירבית 215 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן) 15.4 ק"מ לליטר
פליטת CO2 של 153 גרם לק"מ
מחיר: תקבלו עודף לקנות אייפון מ-150,000 ש"ח

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo. בוגר תואר שני במנע"ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

4 Comments on "נסיעת מבחן: אלפא רומיאו מיטו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Maya Shoval
Guest

מדהימה!
ראיתי אותה בחניון של אורנג' (אפשר לראות בתמונה את הטויוטה ראנX החמודה של ההורים שלי :)) ופיתחתי קינאה מוגברת בשילוב ריור מתקדם :-D

אלפא רומאו היא החלום שלי כבר שנים. לצערי לא נראה לי שאעמוד בתשלום בשנים הקרובות…

אהוד
Guest

גם אני עשיתי נסיעת מבחן על המיטו – אכן רכב מדהים.
כמה תיקונים:
1. ה-A ב-DNA הוא עבור ALL WEATHER ולא ALL TERRAIN
2. המיטו מבוססת על הגרנדה פונטו ולא על הפונטו כפי שאתפ מציינים
3. ההגה של המיטו זוכה לביקורות ממש לא טובות בכל הכתבות שקראתי. בגרמניה, באנגליה כאן בארץ (במגזין הגה) ואפילו בארץ המקור של המיטו, איטליה, לא מצאתי אחד שישבח את ההיגוי. והאמת – מהנסיון שלי אני חייב להסכים איתם. יתכן וזה עניין של הרגשה סובייקטיבית אבל אתם הראשונים שמשבחים. מההתרשמות שלי אני מסכים עם הביקורת
חוץ מזה – אחלה מבחן.

Dvir Reznik
Guest

אהוד,

ראשית תודה רבה על התיקונים. מההתרשמות הקצרה שלי על המיטו ההגה נתן תחושה טובה והעביר היטב את הכביש לידיים. אולי בנסיעת מבחן ארוכה יותר, עם כבישים מפותלים ושינויי כיוון הייתי מגיע למסקנה אחרת, אבל במבחן הנוכחי זו דעתי.
ושוב תודה על התיקונים.

דביר.

trackback

[…] סמסונג ישראל עשתה רעש לא קטן סביב הגלקסי, אלפא-רומיאו הקשיבה לרשת ויונילוור הביאו את השיווק הויראלי לדרגת […]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: