אינסטגרם מודיעה: הפרסומות בדרך לפיד שלכם

זה היה צפוי וזה יתחיל כבר בחודשים הקרובים: הפרסומות בדרך לאינסטגרם והן ישולבו בפיד שלכם בדומה למה שאתם מכירים כבר מפייסבוק.

פייסבוק

שנה וחצי חלפו מאז הושלמה רכישת הענק של אינסטגרם על ידי פייסבוק ומודל הרווח של אפליקציית התמונות שנחשף אתמול צפוי מידי אפילו עבורה. זה יקרה מוקדם משחשבנו, כבר בחודשים הקרובים, וזה צפוי להזכיר לכם במידה רבה את מה שלמדתם להכיר ולהדחיק מחשבון המשתמש שלכם בפייסבוק. אינסטגרם תחל לשלב בפיד תמונות וסרטוני וידאו ממומנים באופן רנדומלי של מותגים שישלמו עבור החשיפה.

"פרסומות איכותיות"

אז כיצד מנסים לשכנע 150 מיליון משתמשים שהמהלך נעשה בעצם עבורם? ממתגים את התוכן השיווקי כאיכותי ואטרקטיבי ומבהירים על דרך שהשליטה על הפיד תשאר בידיים שלהם באמצעות פידבק פשוט שיקבע את התוכן הפרסומי שיותאם עבורם.

"נתחיל בשילוב של מספר תמונות וסרטונים מרהיבים ואיכותיים של מותגים נבחרים שפעילים ומוכרים כבר באינסטגרם" טוענת הרשת החברתית ומנסה להדגיש שמדובר בתהליך שיתחיל באופן איטי ויכלול מעט מאוד פרסומות של מותגים שנהנים מעוקבים רבים באינסטגרם במילא, רק לא בדיוק אתם.

אינסטגרם, או פייסבוק לצורך העניין, תציע למותגים להגדיל את החשיפה לתמונות או סרטונים שמעלים לפרופיל שלהם על ידי דחיפת התכנים למשתמשים רנדומלים שאינם עוקבים אחריהם. על מנת לעשות זאת, סביר שתשתמש הרשת החברתית באלגוריתמים מסויימים העושים שימוש במידע המוזן בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של המשתמשים למטרת פילוח מדוייקת ככל הניתן שמטרתה לייצר מצד אחד פרסום אפקטיבי ומנגד להטריד פחות את המשתמשים עם תכנים שאינם רלוונטים עבורם.

המשתמשים מצידם יוכלו לדווח על פרסומות שאינן רלוונטיות עבורם באמצעות מנגנון פידבקים פשוט, אם כי ספק כמה יטרחו לבצע את הפעולה הנוספת הזו עבור תוכן שהיו מעדיפים שמלכתחילה לא יהיה שם.

המשתמשים יעזבו?

ספויילר: לא. מיד אחרי שרכשה פייסבוק את אינסטגרם החלו משתמשים רבים לקרוא לעזיבה המונית של האפליקציה שהפכה להם לבית אך המציאות הראתה בדיוק את ההפך כשחלה עליה קיצונית במספר המשתמשים החדשים שנרשמו לרשת החברתית שקפצה מ-100 מיליון משתמשים ל-150 מיליון רק במהלך חצי השנה האחרונה.

בסופו של יום צריך להבין שאין מנוס משילוב פרסומות ברשתות חברתיות שהצטרפות אליהן מתבצעת בחינם ואינסטגרם אולי איתרה את אחת הדרכים הידידותיות יותר כלפי המשתמשים. הראשונים להענש יהיו המשתמשים האמריקאים, הם יהוו את קבוצת הפיילוט הראשונית ולאחר מכן צפויות הפרסומות להתרחב לכלל המשתמשים בעולם. עד כמה זה יהיה מעיק נוכל לדעת רק אחרי שפייסבוק תחל לגלגל את המהלך.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: