9 כללי יסוד לפרסום במובייל

אף סטארטאפ או חברה אינם יכולים להרשות לעצמם להעדר היום מעולם המובייל ועל מנת לעשות זאת נכון כדאי לזכור 9 כללי יסוד חשובים.

shutterstock mobile

shutterstock mobile

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה, בעל תואר במשפטים ומנהל עסקים, פועל כ-5 שנים בתחום השיווק והפרסום במובייל. עובד כיום כ-Director of Publishers בחברת appnext והבעלים של הבלוג Mobilize העוסק בעסקים במובייל.

הפלטפורמות הסלולריות מהוות כיום כר נרחב לפעילויות שיווקיות. לא מדובר רק בקידום אפליקציות. למעשה, כל פעילות פרסום דיגיטלית כיום יכולה להיות 'מתורגמת' למכשירים סלולריים. מותגי ענק ועסקים קטנים עושים שימוש יומיומי ויעיל בפלטפורמות הסלולריות באופן שמייצר ערך מדיד עבורם. כמובן שאחוז החדירה העצום של מכשירי סמארטפון והתכונות האישיות והמדויקות של מכשירים אילו מביאים עימם הזדמנויות עצומות למשווקים. יחד עם זאת, אותן תכונות ייחודיות גורמות למפרסמים ותיקים, אנשי פרסום דיגיטלי מנוסים ויזמים חדשים להתקל כולם בקשיים בהבנה וביסוס אסטרטגיית פרסום מתאימה לעולם המובייל.

עולם המובייל מגוון, מרובד, אך בעל פוטנציאל שכל עסק בעל זהות דיגיטלית כלשהי לא יכול להתעלם ממנו. בין אם מדובר בפעילות מיתוגית ובין אם אתם מעוניינים בייצור לידים או הורדות לאפליקציה שלכם, מספר כללי יסוד צריכים להנחות אתכם ביצירת אסטרטגיית הפרסום שלכם:

1. קהל יעד

אם לא עשיתם שיעורי בית מקדימים, הסיכוי שלכם לייצר ROI חיובי מפעילות פרסומית במובייל לאורך זמן – קטנים ביותר. זה עשוי להצליח לפרקים, אך בסופו של דבר אין תחליף לניתוח עמוק של קהל היעד שלכם. גם אם יש לכם מושג מדויק מיהם הלקוחות שלכם בעולם הפרינט או הדסקטופ, אין זה אומר בהכרח שאותו פלח שוק יחכה לכם גם במכשירי הסמארטפון. קהל היעד שלכם עשוי להשתנות בין המדיות השונות.

2. אל תיבנו על סבלנות המשתמש

אם חשבתם שהמשתמש הממוצע במחשב האישי הוא קצר רוח, חישבו שוב. משתמש המובייל עוד יותר קצר רוח ממנו. כל קליק מיותר בדרך למטרה יגזול מכם כמחצית מן המשתמשים, לפעמים יותר. כל פעילות שיווקית במובייל חייבת להסתמך על הכלל הזה ולנסות לפתור אותה בדרכים יצירתיות. טופס לידים (השארת פרטים) בתוך המודעה עצמה הוא דוגמא טובה לכך. הורדה והתקנה ישירה של האפליקציה שאתם מקדמים (ע"י הורדת קובץ APK) במקום הפנייה לגוגל פליי מהווה גם היא אלטרנטיבה שראוי לשקול אותה.

3. אל תסתמכו על רשת פרסום אחת

התלות ברשתות הפרסום בעולם המובייל גדולה מאוד וניתן לכתוב ספר שלם על הדרך הנכונה להתנהל מולן. ברמת האסטרטגית עליכם, לכל הפחות, לשמור על כלל יסוד אחד – לעולם אל תשימו את כל הביצים שלכם בסל אחד. רשתות הפרסום מציעות לכם אפשרויות פרסום רבות, אך כך גם התנודתיות בביצועים שלהן. על כן, הקפידו לבצע אינטגרציה עם 2-3 רשתות (לפחות), באופן שיאפשר לכם לעבור מרשת אחת לשנייה בזמן קצר.

4. בחרו מודל פרסום שמתאים לכם

אם אין לכם ניסיון רציני בפרסום במובייל, אל תבזבזו את הכסף שלכם על מודלים פרסומיים מסוכנים. קחו בחשבון שייקח לכם זמן להבין כיצד קמפיין טוב עובד במובייל ואיך יש לנהל אותו. לפיכך, בסבבים הראשונים של הקמפיין שלכם במובייל, הגבילו את התקציב שלכם ועשו שימוש גדול ככל הניתן במודלים של תשלום על סמך תוצאות (CPA/CPI). כמות המדיה הזמינה במודלים אלו קטנה יותר ויכולות הפרסום מצומצמות, אך זה בדיוק האימון שאתם צריכים על מנת לבצע אופטימיזציה ליכולות ניהול הקמפיין ומיקסום ההכנסות מן היוזרים החדשים שלכם. קשה באימונים, קל בקרב.

5. השתמשו במדיה חברתית

אם לא הבנתם את זה עד עכשיו, המדיות החברתיות הן השליטות הבלתי מעורערות של עולם המובייל. הדרך שלכם להעביר כל מסר, תוכני או פרסומי, יכולה וצריכה לעבור (גם) דרכן. על כן, כל מסר פרסומי צריך להיות מגובה באפשרות להפיץ אותו ברשתות החברתיות הרלוונטיות, בראש ובראשונה פייסבוק וטוויטר. אם המסר שלכם אינו בעל יכולות ויראליות, ייקרתם באופן משמעותי את עלויות רכישת הלקוח שלכם.

6. השתמשו בכלי עזר

עולם המובייל כיום מלא בכלים מצויינים לניתוח קמפיינים, אנליזה, QA, A/B Testing, אופטימיזציה של עמוד ההורדה באפסטור, תוספים חברתיים ועוד. אל תצאו החוצה מבלי שאתם מצויידים בכל מה שהמוצר שלכם צריך על מנת להצליח לא רק בקמפיין, אלא גם לאחר מכן.

7. נתחו אפקטיביות לעומק

ניתוח יעילות של קמפיין תלוי לא רק בכמות המדיה שנקנתה והמחיר, אלא בשימוש מושכל בסוגי הפרסומות השונים. בעולם המובייל, למיקום המודעה בתוך האתר/אפליקציה יש חשיבות עצומה. מן הצד השני, הניתוח אינו מסתיים שהורדת האפליקציה או השארת ליד. יש לנתח באופן עמוק את פעילות הקמפיין ע"י התחקות אחרי המשתמש החל מן ממיקום המודעה בה צפה ועד לרגע בו הפך (בשאיפה) למשתמש נאמן ומניב הכנסה.

8. התחשבו ביכולות המכשיר

לסמארטפון יכולות שונות ממחשבי PC. עשו שימוש במיקום של המשתמש, לא רק במדינה אלא באזורים/יישובים מסוימים. גם מפה לבית העסק עשויה לעזור לכל משתמש שהגיעה לאתר או לעמוד הנחיתה שלכם ממכשיר מובייל. אם מדובר בשירות הניתן בטלפון, אל תשכחו חיוג מהיר ליצירת קשר (click-to-call).

9. השיקו בתזמון הנכון­

אפליקציה מצוינת וחדשנית, עם נוכחות מסיבית במדיה החברתית ותקציב פרסום ענק, לא תשרוד אם הגולשים יגלו שיש לה באג קטנטן שגורם לה לקרוס בכל כמה דקות. התזמון של השקת הקמפיין קריטי לא רק בהתחשב בצרכים של המשתמש, אלא גם, ואולי בעיקר בשלמות המוצר שאתם מספקים, היותו נקי מתקלות ויכולתו לעמוד בעומס רב של משתמשים. אל תעזו להפיץ שירות מובייל לפני שסגרתם את כל הפינות הטכניות. ברגע שמשתמש הסיר את האפליקציה או השירות שלכם ממכשירו, הסיכויים להחזירו שואפים לאפס.

קרדיט תמונה: mobile via Shutterstock.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג Mobilize.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 Comments on "9 כללי יסוד לפרסום במובייל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
גלעד
Guest

לא רע.
רק חסרה התייחסות ספציפית יותר לרשתות הפרסום. יש כל כך הרבה, איך בוחרים?

מוטי
Guest

דווקא ההערה האחרונה הכי חשובה.
המון אפליקציות יוצאות החוצה מלאות בבאגים. לא חבל?
רק תעיפו מבט באפליקציה של זאפ…

רוני
Guest

בוחרים ברשת פרסום שמקבלים עליה המלצות מחברים או לחילופין אם אין לכם המלצות, נכנסים לבלוגים של מפתחים ושואלים אותם מהי רשת הפרסום שהכי תתאים לצרכים שלכם.

מלול
Guest

רוני,
זה רעיון טוב, אבל למה שתסמוך על מה שמפתחים אחרים אומרים? יש המון פרמטרים ויש המון רשתות שמציעות בדיוק אותו דבר. אז נכון שכדאי להתבסס על המלצות, אבל זה עדין לא פותר את הבעיה הבסיסית – היצע גבוה מדי, שמבלבל את הלקוח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: