8 טיפים לחשיפה מקסימלית בכנס בפחות מ-1,000 דולר

דוכן בכנס סטארטאפים עשוי להסתכם לעיתים בהוצאה של עשרות אלפי דולרים. כיצד ניתן למקסם את החשיפה עם מינימום הוצאות?

תמונה: flickr, cc-by, Heisenberg Media

תמונה: flickr, cc-by, Heisenberg Media

הפוסט נכתב על ידי יריב דרור, מנכ"ל ומייסד שותף של StoreYa.

עונת הכנסים מגיעה לעיצומה באוקטובר. סטארטאפים רבים מציגים את יכולותיהם בכנסים בארץ ובעולם במטרה להיחשף ללקוחות, שיתופי פעולה אסטרטגיים ו..כסף. ב-30-31/10/2013 ייערך בדבלין הכנס Web Summit במסגרתו יופיעו 250 חברות סטארטפ (מהן 20 חברות ישראליות) בפני כ-10,000 איש. בפעם הראשונה ייפתח המסחר בבורסת הנסד"ק באירלנד – מעל במת הכנס.

לסטארטאפ עם מוצר ולקוחות זהו ה-מקום לחשיפה שיכולה לקחת את החברה לשלב הבא, אבל איך ממקסמים את החוויה ובפחות מ-1,000$?!

אי-שם ביולי נחשפנו למודעה שקראה לסטארטאפים להירשם לתחרות על קבלת דוכן בכנס בכמעט חינם. כל מי שכבר שכר דוכן בכנס גדול בחו"ל יודע שבפחות מ-30,000$ קשה לשכור דוכן על כל התשלומים הנילווים אליו (נגרות, תאורה, שטיחים, מיסי שקר כלשהו וכו').

ה-Web Summit הציע לסטארטאפים נבחרים דוכן ב-1,000 יורו (מוצר ולקוחות עזרו לצלוח את הראיון).

אבל – כשלא משלמים על נגרות, תאורה ושטיחים, גם לא מקבלים אותם.. כל הדוכנים עומדים להיות זהים. איך מושכים כמה שיותר אורחים לדוכן כשכל הדוכנים זהים למראה? ואיך נשארים לאורחים בתודעה לאחר האירוע כשכל הזכרונות מתערבבים להם בראש?

1. משיכה אל הדוכן

בשלב הראשון כדאי לחשוב כיצד לגרום לאנשים לחפש את הדוכן שלכם. אולמות הכנסים הגדולים רחבי ידיים, וצריך לגרום לאורחים לרצות למצוא אתכם ולעצור לידיכם כאשר הם עוברים בסמוך. אנחנו חיפשנו סימן זיהוי. משהו שייחד אותנו בכנס.

בלונים בצורות – זה תמיד נראה כמו קסם, אבל מסתבר שמספיקה צפיה של 5 דקות ביוטיוב, וכל אחד יכול להיות קוסם.

כלבים, פרחים וצמידים – חלקם לבאי הדוכן וחלקם לפיזור בפינות הישיבה באולמות הכנס, כמובן, עם מדבקות הנושאות את לוגו החברה, כך שכאשר הם יעברו לידינו, הם יקשרו אותנו למשהו חיובי שבו הם כבר נתקלו.

150 ש"ח ל- 400 בלוני נקניק (כולל משלוח מירושלים).

2. עיצוב הדוכן

אין הרבה מרחב לכל דוכן. אבל את המקום הנוכחי אפשר לעצב מחדש בצורה שתגרום לאנשים לעצור לרגע. אנחנו הלכנו על החלפת הפלקט שניתן ע"י מארגני הכנס בפלקט בעל אפקט של תלת-מימד. מדובר למעשה במדבקה גדולה שבאמצעות מסגרת יוצרת נישה שמקנה את האפקט הנ"ל. מוצר זה מיועד לרכישות גדולות או לרכישות של מדבקות קיימות, אולם המעצב והיצרן הישראלי ניאות לעבוד איתנו לאור פוטנציאל החשיפה של הכנס. (תודה אילן).

3. מוצרי קידום מכירות (Freebies)

המשקיענים מכניסים אותך לתא של שטרות מעופפים – מה שתפסת שלך. החוויה נשארת וגם התמונות, אבל התקציב גבוה והמוצר לא הולך איתך הביתה.

לדעתנו חשוב לבחור במוצר שיגיע עם האורח למקום שבו הוא אמור לקבל את ההחלטה להשתמש במוצר או השירות של החברה (משרד, מטבח, אמבטיה..). או – במוצר שילווה את האורח כל הזמן. בחרנו בטלפון הנייד שלו. וליתר דיוק במדבקה רב-פעמית שנדבקת לגב הטלפון ואשר צידה השני מנקה את מסך הטלפון בעת הצורך.

300$ ל-1,000 יחידות כולל משלוח דרך Alibaba.com. סך הכל 12 יום לייצור + משלוח אווירי מהונג-קונג).

4. תלבושת ייחודית

לפני שנה וחצי התארחנו בכנס של 10,000 איש בשיקגו מבלי שהיה לנו דוכן. חולצות החברה שלנו גרמו לאנשים לחשוב שדוכנים שעמדנו בהם לדבר עם בעליהם, היו שלנו. האפקט הגדול יותר היה של שלושה חבר'ה שלא רק שהיה להם דוכן, היו להם מכנסיים זהים בצבע כתום. קשה לשכוח אותם.

הפעם אנחנו משלבים: דוכן + חולצות חברה + מכנסים בצבע שונה (במקרה שלנו תכלת כמו הלוגו שלנו).

1,000 ש"ח.

5. פלייארים

טריוויאלי, אבל חשוב. יש אנשים שמעדיפים לקרוא לבד ולא לדבר עם כל בעל דוכן. מנסיון בכנס בפילדלפיה, אם פעלתם נכון עשוי להיווצר עומס בדוכן (כולם רוצים בלונים או מנקה למסך הנייד). במקרה כזה חבל להפסיד קהל ואם מישהו עומד לדלג עליכם, לפחות שייצא עם חומר קריאה. עמוד אחד, עבה, צבעוני, תמונה, גרף מרשים ומיעוט במלל – לא יזיקו.

500 ש"ח.

6. רשות: דגל ישראל

לא חובה אבל לדעתנו כן. אמנם אנחנו לא נוסעים לייצג את המדינה אבל בעצם אנחנו תמיד קצת כן. (מישהו אמר פרס נובל בכימיה?) כל מקרה לגופו, אבל מניסיוננו The Startup Nation הוא ביטוי נהדר לשבירת קרח.

חינם. מה שנשאר בבית מהעיתון של יום העצמאות.

7. MeetUp

אם הכנס לא מפרט את רשימת האורחים אפשר ליצור אותה לבד ולהרוויח קשרים מעניינים בדרך. בכנס קודם יצרנו קבוצת meetup אשר נשאה את שם הכנס ואשר באמצעות כמה ציוצים אשר תייגו את הכנס הביאה בקלות למאות נרשמים שרצו גם כן להיערך לכנס ולקבוע לעצמם פגישות היכרות.

2$ לחודש ואפשר לבטל כשממצים.

8. תקשורת

בסוף מטרת הנסיעה לכנס היא חשיפה עבור הסטארטאפ שלכם. אפשר לנצל את הכנס גם כאבן דרך להשקת מוצר או שירות חדש (כדאי! זה מוסיף אנדרנלין למערכת). התקשורת שמחה לסקר כנסים מעניינים והשקות מעניינות. כדאי להתחבר אליה מראש, ולשתף בחוויות לפני, במהלך ואחרי הכנס – ועל כך בפוסט הבא.

פוסט אורח מאת יריב דרור, מנכ"ל ומייסד שותף של StoreYa, פלטפורמת סחר מקוון המתמחה בייבוא אוטומטי של חנויות לפייסבוק בשילוב כלי שיווק חברתי. StoreYa תציג בכנס ה-Web Summit הקרוב שייערך בדבלין ב-30-31/10/2013.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "8 טיפים לחשיפה מקסימלית בכנס בפחות מ-1,000 דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
buzaglo
Guest

מניסיון בכנסים רבים : שולחן אוכל ושתיה חינם ליד הדוכן מגנט ענק לקהל

ofir shpigel
Guest

מנסיון
ברז בירה או מפל שוקולד וליידו קצת פירות – עושה את העבודה.
גם בכנס המכופתר ביותר יגיעו אנשים לאכול….

wpDiscuz

תגיות לכתבה: