6 טיפים בדרך לניצחון בתחרות סטארטאפים

תחרויות סטארטאפים הפכו דיי נפוצות במהלך השנים האחרונות ולרוב מעניקות חשיפה משמעותית לאלו המשתתפים בהן. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לנצח ולמקסם את החשיפה אפילו יותר

office win getty images

קרדיט: Getty Images Israel

מאת פטריק אגן, מנכ״ל קוואלקום ונצ׳רס בצפון אמריקה

תחרויות סטארטאפים הפכו לאמצעי פופולרי עבור יזמים שמעוניינים לחדד את המסרים שלהם, לקבל חשיפה ומשוב, ואם הם מצליחים במשימה – לקבל מימון מנותני החסות או המשקיעים המשתתפים בתחרות.

בהתחשב בעובדה שהתחרויות הללו מושכות משתתפים רבים, ליזם יש 15 דקות בלבד כדי להציג את ההצעה שלו בפני חבר השופטים. זה לא מעט זמן, אבל זה לא מספיק.

ברוח אולימפיאדת ריו 2016 שתערך בקיץ, חשבו על הפיץ׳ שלכם כעל תחרות ריצה למרחק של 5,000 מטרים. אתם לא זקוקים לשעתיים עבור ריצת מרתון ואתם לא מדקלמים את המצגת שלכם כמו אצנים למרחק קצר. קבעו את הקצב הנכון, הכירו את השטח, הכתיבו את הקצב וסיימו בגדול. 15 דקות אינן הרבה, אבל זה מספיק זמן כדי להציג את היכולות המרכזיות של הסטארטאפ שלכם.

הנה הטיפים המובילים שלנו לזכייה בתחרות סטארטאפים, והשאלות שעליכם לשאול את עצמכם כאשר אתם מתכוננים למצגת:

1. בהירות היא העיקר. אל תבזבזו זמן

הפגינו בטחון עצמי ומיקוד. שתיים מתוך שלוש הדקות הראשונות נותנות את הטון של שארית הפיץ׳. ודאו שלקהל יש הבנה בסיסית של העסק והמוצר שלכם בטרם תעברו לחלק העיקרי של המצגת. שימו לב לשפת הגוף של המאזינים כדי למנוע בלבול. אל תמשיכו עד שהכל יהיה ברור.

2. מה מייחד את הגישה שלכם?

פרטו והסבירו באופן ברור את אופיו של המוצר שלכם ונסו להתייחס למספר שאלות מהותיות יותר: מדוע הבעיה שאתם פותרים אינה טריוויאלית? האם הפתרון שלכם אכן חדשני? האם אחרים יתקשו להעתיק אותו? כיצד תנצחו את המתחרים ותישארו מובילים גם בטווח הבינוני והארוך? למה דווקא אתם תנצחו?

3. הציגו אסטרטגיית שוק חד משמעית

הבהירו למשקיעים כיצד בדעתכם ליצור ערך מיידי להון היקר שהם מעניקים לכם. לאיזה ציוני דרך ביכולתכם להגיע בעתיד הקרוב, כדי להפחית את הסיכון הכרוך בהשקעה? האם תוכלו להוכיח את התזה שלכם בצורה ממוקדת ולהתאים את המוצר לשוק?

4. צרו ערך

פרטו בהרחבה את מפת הדרכים של המוצר העתידי שלכם ואת הערך שהוא יוכל לספק במהלך 12 עד 18 החודשים הקרובים; הסבירו כיצד הוא יסייע להוביל סבב גיוס הון ראשוני משמעותי.

5. שווקו את החזון הגדול

מהי התמונה הגדולה שאתם רואים בעיני רוחכם? זה משמעותי יותר מהערך שאתם יוצרים בטווח הקצר. כיצד העסק שלכם יוכל לגדול ולהשתנות בהתאם לצרכים? מה הייחוד שהמשקיעים יכולים לזהות בחברה שלכם, במיוחד בכל הנוגע לקהל היעד שלכם, למוצרים חדשים ולוורטיקלים סמוכים?

6. לבסוף, אל תשכחו להשאיר זמן לשאלות

אתם רוצים להיות בטוחים שכולם, לא רק השופטים, מבינים את העסק ואת האסטרטגיה שלכם בטרם תצאו מהחדר. אסור להשאיר שטח אפור ונושאים לא פתורים. הישארו רגועים והשיבו בבטחון לכל שאלה או סוגיה שעולה. זה דווקא די בסדר להודות בסיכונים. למעשה, זה יאפשר לכם להפגין בגרות ויהווה הזדמנות לדון באופנים שבהם אתם מתכננים לצמצם את הסיכון.

הכתבה בחסות QPrize

קוואלקום בע"מ, באמצעות זרוע ההשקעות שלה, קוואלקום ונצ'רס, הכריזה על תחרות ההשקעות השנתית השישית שלה, QPrize ישראל.
QPrize היא תחרות בינלאומית שמתקיימת בכל האזורים שבהם פועלת קוואלקום ונצ'רס, לרבות סין, אירופה, הודו, ישראל, קוריאה, אמריקה הלטינית וצפון אמריקה.
לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן!

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

2 Comments on "6 טיפים בדרך לניצחון בתחרות סטארטאפים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
משה
Guest

כתבה טובה,
מראה שמעבר רעיון צריך גם לשים לב לדברים מסביב.

רובי
Guest

הרעיון הפך לשולי היום, כבר אין רעיונות שלא חשבו עליהם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: