9829520389 5 טיפים לסטארטאפ בצמיחה – מסטארטאפים בצמיחה | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

5 טיפים לסטארטאפ בצמיחה – מסטארטאפים בצמיחה

חמישה סטארטאפים שנמצאים כבר בשלבים מתקדמים מעניקים טיפים לאלו שבתחילת הדרך בכל הנוגע לצמיחה

Businessman watering potted tree - getty images

קרדיט תמונה: Hero Images, Getty Images Israel

מאת רוית ששון – סמנכ"לית פיתוח עסקי, Lighthouse 

אז יש לך סטארטאפ. התפטרת מהעבודה ואתה כבר מפתח את המוצר, אולי אפילו כבר פתחת חברה ויש לך כמה עובדים. ואולי, אולי, אתה אפילו אחד מברי המזל שהצליח לגייס השקעת סיד, או שהגעת לשלב גיוס A. נשמע יפה על הנייר, אבל האם זה מספיק? האם באמת הצלחת לעלות על דרך המלך להצלחה המטאורית? ומה עם מציאת הפרטנר או הלקוח הנכון בחו"ל? ואיך מתמודדים עם כסף שהולך ואוזל? ותחרות עם חברות הענק על המהנדסים המוכשרים? באופן לא מפתיע, לצד סיפורי ההצלחה ישנם הרבה (הרבה מדי) סיפורי כישלון. חלקם מגיעים כבר אחרי סבבי הגיוס הראשונים וחלקם מגיעים כאשר נראה לכולם שהמיזם עלה על המסלול הנכון בדרך להצלחה הנכספת. עד שהדברים מתחילים להשתבש…

ישבנו עם מספר יזמים מתחומים שונים לסיעור מוחות על האלמנטים החשובים ביותר שכל סטארטאפ צריך לקחת בחשבון, מיד אחרי שהוא יוצא לדרך, גם כאשר הטכנולוגיה נמצאת כבר בעיצומו של תהליך הפיתוח:

1. צאו מהמטריקס

יזמות מצריכה המון יכולות, ולדברי אופיר חזן, יזם ומייסד-משותף בחברת הסטארטאפ Galigu שמפתחת מנוע חיפוש ל-VR (מציאות מדומה), אחת התכונות החשובות ביותר היא יכולת ה"חיזוי" של הסטארטאפ לגבי העתיד להתרחש בתחום שבו הוא פועל. "כסטארטאפ טכנולוגי, אתה חייב לשבת עם עצמך ועם השותפים שלך לדרך ולנסות להבין לאן כל הפעילות המופלאה שלכם מכוונת" אומר אופיר ומוסיף "מעבר לניתוח קהל היעד, ניתוחי SWOT ושאר מתודות פיתוח עסקי חשובות, סטארטאפ חייב לבצע ניבוי מושכל של הצרכים העתידיים של השוק, להכיר היטב את כיווני ההתפתחות ואת המתחרים, לסייע בעיצוב של ה-Marketplace, ולהיערך לכשלים אפשריים ואתגרי מימוש.

לא פחות חשובה היא היכולת להצביע ולהתוות את הדרך לשם, גם אם יהיה לכם את המוצר הטוב ביותר מסוגו ונראה שאתם מוכנים לצאת ל-beta (בחינת המוצר אל מול קהל יעד מצומצם), זה הזמן לשבת ולחשוב עוד קצת עם חברים, יועצים וכל מי נמצא ב-Eco System שלכם, אולי תבינו שדרוש בכלל Pivot". אופיר מדמה חברת סטארטאפ לסירת מירוץ, שבשונה מספינה גדולה, דרוש זמן קצר ומאמץ מועט יחסית על מנת לסובב אותה לכיוון הרצוי. צאו מהפרדיגמות, מהנחות יסוד ראשוניות ומקיבעונות. דברים מופלאים יכולים להתרחש מחוץ למטריקס שלכם.

2. תבינו את המשקיעים שלכם

לצד הרצון לצאת החוצה מהר ככל הניתן ממליצה מירב נאור ווינשטוק, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת ListenApp, פלטפורמת שירות מאובטחת היושבת במערכת ההפעלה של טלפונים חכמים ומתריעה בפני חדירה לפרטיות וזליגת מידע רגיש תוך כדי שיחה – על עבודת שטח נכונה ובנייה אדפטיבית ונכונה של המסר. לדברי מירב אין תחליף לעבודת מטה ומודיעין ממוקדת ואפקטיבית בטרם היציאה לדרך. "תחקרו ותלמדו אודות המשקיעים הפוטנציאליים שלכם, תדעו מי הם ומה מעניין אותם" אומרת מירב ומוסיפה "קודם כל תבינו מי הטייפקאסט הנכון להיות המשקיע שלכם ותחפשו אותם. האפיון קשה והביצוע קשה עוד יותר אבל אפשרי ולכן כדאי שתעזרו בקהילות לתחום העניין של הסטארטאפ שלכם כמו קהילת Wearable Vally או בקהילות מקצועיות, או אפילו בקהילות מבוססות מיקום כמו מנהלת ההייטק של עיריית רעננה.

לאחר מכן תבנו את תוואי הדרך לשלוח את המצגת הנכונה בהתאמה מקסימאלית למשקיע הנכון ובזמן הנכון לו ולכם.

3. מיקוד. מיקוד. מיקוד

נמרוד לוריא יזם סדרתי ומייסד הסטארטאפ Prifender המעניק מענה טכנולוגי ראשון מסוגו בעולם לרגולציה בתחום הגנת הפרטיות, שם דגש חזק מאד על מיקוד וחידוד של הפעילות כנדבך משמעותי להצלחה של סטארטאפ. לדברי לוריא "צריך פוקוס. בלי פוקוס לא תוכלו לעשות MVP (Minimum Viable Product) ובלי זה תמצאו את עצמכם מוציאים כסף רב ומתפזרים לכל הכיוונים".

הסטארטאפ Prifender הוא השלישי במספר של לוריא ואין לו ספק שזה הטיפ הכי חשוב לסטארטאפים: "תתמקדו בשלבים ראשונים, בלי לשרוף כסף ובלי לאבד זמן מיותר, בבדיקת ה-Visibility של הפתרון אל מול הצורך בשוק. יש להגדיר במדויק איזו בעיה פותרים ומהם היעדים בטווח הקצר בהתאם ל-MVP שהוגדר. בנו מספר תזות בעלות מטרות קצרות טווח עם איטרציות ספורות לכל אחת מהן. בסיום כל איטרציה שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: איזו בעיה אנחנו פותרים? האם הבעיה נמצאת בסולם עדיפות גבוה בארגונים? מי הלקוח, האם יש תפקיד ברור בארגון שאמון על פתרון בעיה זו? האם קיים תקציב בשנה הנוכחית לפתרון מהסוג שמציעים ללקוח? איך היום פותרים את הבעיה וממי קונים את זה? מהו גודל התקציב ואיזה נתח ניתן להשיג ממנו?". שאלות אלו יאפשרו לכם להסתכל במבט חיצוני על ה-Offering של המוצר ולזהות האם הוא באמת עונה על הסעיה הקיימת בשוק. לוריא מוסיף ואומר "יש לבחון באופן כמה שיותר מדוייק האם באמת יש בעלים לבעיה ואל מי פונים בארגון בשביל שיבחן את הפתרון שאנחנו מציעים ושלבסוף יהיה מוכן לשלם על זה".

startup PD

4. התפתחות תחת התפקחות

יצירת מודעות מכוונת לשינויים בסביבתה הדינמית של סטארטאפ מתפתח הינו רכיב חשוב לאין שיעור שצריך להילקח בחשבון במהלך הדרך, אפילו אם נראה שעלינו על "דרך המלך". שחר בהירי, מייסד ומנהל טכנולוגיות ראשי בחברת Valerann המפתחת מערכת IOT ייחודיות במינה, המתאימה את הכבישים של היום לעידן החדש של מערכות התחבורה חכמות ורכבים אוטונומיים, אומר שהיכולת להסתכל באופן מפוקח על פעילות החברה אינו עניין של מה בכך. "יש לפעמים קושי להסתכל באופן אובייקטיבי וביקורתי על פעילות החברה" אומר שחר ומוסיף "הרבה מאד סטארטאפים, במיוחד אחרי גיוס, כל כך ממוקדים במטרה שלפעמים הם שוכחים לבדוק האם הם באמת בכיוון הנכון ביותר ולא מפספסים משהו בדרך. על מנת לוודא זאת, כדאי מידי פעם להתנתק מהמטרה ולהסתכל מהצד על ניהול החברה ומטרותיה; האם הולכים בכיוון הנכון ביותר? האם החברה מתנהלת בצורה הטובה ביותר? מה כל אחד עושה? והאם זה הדבר שהכי נכון לו ולחברה? נכון שקשה לחשוב שיש סיכוי שאתה לא הולך בדרך הנכונה ביותר, אך אם תבדוק את עצמך מדי פעם ותהיה מוכן לשינויים, תמיד תבטיח שאתה והחברה בדרך להצלחה.

5. אז איך אפשר לחשוב על הכל?!

לא תמיד ניתן לצפות את הדברים אבל בהחלט אפשרי לנהל אותם ויותר מרצוי לדבר, לשתף ולהיעזר בקהילת הסטארטאפים. תמיד יש את החשש שלא נמצאים בכיוון הנכון או שיכולנו לעשות את זה יותר טוב או שבזבזנו זמן ו/או כסף. בעידן של שינוי מואץ, חששות אלו גדלים פי כמה וכמה ולכן חשוב שלהבין שלצידם גם האקו-סיסטם והתמיכה שניתן לקבל גדלה באותה המידה. צריך רק לדעת היכן לחפש. מנטורים מנוסים, לצד קהילות מקצועיות, אקסלרטורים חברתיים ויעודיים וחברות ענק (בין אם מהמגזר הפיננסי כמו לאומי קארד, או מתחום התקשורת והתשתיות כמו בזק בינלאומי) מתמקדים בהסרת המכשולים הייחודיים והשונים העומדים בפני הסטארטאפים ומסוגלים להבין ולספק להם בדיוק את מה שהם צריכים ולכמה זמן שהם צריכים לצד הקהילה יזמית המסייעת בהפריה הדדית של רעיונות ושיתופי פעולה. על מנת להציע שילוב נכון של כל אלו, לצד פיתוח חיי קהילה יזמית תוססים, שמייצרים באופן טבעי שיתופי פעולה פוריים. אז מלב אל לב, מסטארטאפ לסטארטאפ, ביחד ניתן לפצח נכון את השוק, לעמוד באתגרים ולהגדיל את הצמיחה שלנו.

הכתבה בחסות Lighthouse

המאמר נכתב בחסות Lighthouse המסייעת להתפתחות יזמים וסטארטאפים באופן הנכון ביותר לכל מיזם ומיזם ולפי הקצב האישי של כל יזם ומיזם. Lighthouse מעודדת סטארטאפים לשיתופי פעולה המסייעים בהסרת המכשולים הייחודיים והשונים העומדים בפניהם ופועלת להאצת פיתוח דפוסי קהילת יזמות שיתופית בין הסטארטאפים השונים דרך קהילות סטארטפים חברתיות ומוניציפליות ועד לקהילות סטארטאפים בחממות פיתוח של חברות רב לאומיות.
לפרטים נוספים אודות Lighthouse, לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz

תגיות לכתבה: