5 טעויות נפוצות באתרי מובייל וכיצד להמנע מהן [אורח]

על אף המודעות הרבה, רבים ממשיכים ליפול ב-5 הטעויות הללו באתרי המובייל שלהם. כיצד ניתן להמנע מהן?

קרדיט תמונה: mobile smartphone via CC0 by Luis Llerena

קרדיט תמונה: mobile smartphone via CC0 by Luis Llerena

מאת אלישע יעקבסן, יועץ חווית משתמש בחברת קליקטייל

כולנו זוכרים את הסצנה המיתולוגית מסיינפלד לפני יותר משני עשורים, בה ג'ורג' קוסנטנזה מרמה במשחק הטריוויה עם ילד הבועה כשהוא מנכס לעצמו יתרון בזכות טעות דפוס בכרטיס – Moops במקום Moors, בתשובה לשאלה מי פלש לספרד במאה ה-18.

25 שנה קדימה, וה-Moops עדיין בתמונה, אבל הפעם, הם בצורה של שגיאות מובייל (Mobile Oops) שעושות חברות כשהן מנסות להתאים את האתר שלהן לחווית המשתמש במובייל.

זה לא יפתיע אף אחד שחווית המשתמש במובייל ובדסקטופ היא שונה לחלוטין. לא שמובייל, בהקשר הזה, מתייחס בעיקר לסמארטפונים, מאז שלטאבלטים יש תבניות שימוש דומות לדסקטופ, בהתחשב בגודלם.

למרות זאת, כאשר "מייבאים" אתרים שעוצבו עבור הדסקטופ לתוך המובייל, זה עדיין שכיח עבור חברות פשוט לנסות ולהעתיק את חווית המשתמש מהדסקטופ למובייל. אתרים רספונסיבים נחשבים ידידותיים למובייל, משום שהם מתאימים את עצמם לגודל המסך. אבל לא מדובר רק בהתאמה למכשיר. אתרים אדפטיביים, מאפשרים התאמה יותר נקודתית כשהם מותאמים אישית למכשיר.

הנה 5 טעויות (מובייל אופס) שחברות עושות עם הצעות לפתרון.

1. אהבה צריכה להיות אינסופית. דפי מובייל, לא ממש

משתמשי מובייל מראים דפוס התנהגות ברור כשהם נוחתים בדף אינטרנט חדש: קודם, הם גוללים למטה לתחתית הדף, ולאחר מכן גוללים חזרה למעלה. מדוע? הם רוצים לדעת מראש למה הם נכנסים. הם שואלים את עצמם האם שווה להם להתעמק בדף ולהקדיש לו זמן. ואכן, הצעד הבא בדפי מובייל ארוכים הוא לרוב נטישה. עכשיו, אולי הגולשים מתכננים לבקר מחדש באותו דף בדסקטופ, ואולי, רק אולי, הם יזכרו לעשות את זה. אבל בהתחשב באופי ההפכפך של הגולשים, אל תסמכו על זה. אלמנט הדחיפות נמצא בבסיס הגלישה הסלולרית. המובייל זמין לנו בטיסה, בין פגישות או בזמן שאנחנו חוטפים משהו לאכול. התאימו את עיצוב המובייל לאופן שבו הגולשים מתנהגים באתרי מובייל: טקסט חזק, פונטים גדולים, דפים קצרים וניווט ידידותי לאצבעות.

זקוקים להשראה? התבוננו בכל אפליקציה. זוהי חווית המשתמש שהמשתמשים מצפים לה.

2. זום אין – המשתמש אאוט

במסגרת העבודה שלי אני צופה בהקלטות חוזרות של הגולשים. מדובר במשתמשי מובייל אמיתיים שגולשים באתרי המובייל. יש טרנד ברור של שימוש באתרים עמוסי טקסט – הגולשים מבלים המון זמן בלתמצת, להתנייד ולעשות זום אין. המשתמשים ממש רוצים לראות מה יש לאתר שלכם להציע להם, אבל זה קשה כשמדובר במסך של 5 אינץ'. למה אתם מתזזים אותם?

אתרי מובייל צריכים לספק למשתמשים תחושה של שליטה. העבירו את המסר עם כותרות קצרות וזכירות, ואל תשתמשו ביותר מפסקה אחת של טקסט.

מה הכלל? אם לא נוח להסתכל על זה במסך של 5 אינץ', מבלי לעשות זום אין, זה יותר מדי. כל השאר צריך להיות זמין באמצעות מידע נגיש דרך החלקה החוצה מהתפריט וחיפוש חכם.

3. יותר מדי לחצני קריאה לפעולה מובילים לבטלה, לא לפעולה

יותר מדי טבחים יכולים לקלקל מרק, ויותר מדי לחצני קריאה לפעולה יכולים לבלבל את המשתמש בנייד. דף מובייל עם יותר מדי לחצני קריאה לפעולה – קישורים, באנרים ועוד – לא מייצר תחושת בחירה בקרב הגולשים, כמו שבדסקטופ. זה מבלבל אותם, מציף אותם, ולעיתים קרובות, הודף אותם אל מחוץ לאתר. באתרים שעמוסים בלחצני קריאה לפעולה אנו רואים לא פעם שגיאות הקלדה רבות ולחיצות מרובות על לחצן החזרה כדי לנסות ולתקן את שגיאת ההקלדה. יתר על כן, אנו רואים ניסיונות נואשים לעשות זום אין כדי להגיע לקישורי טקסט חמקמקים ומיקרוסקופים. מה לגבי קידום מבצעים והנחות באתרי מסחר במובייל? מצאנו שתשומת ליבו של הגולש ללחצני קריאה לפעולה מופנית לתחתית הדף, ופחות לפתיח הפרסומי. בנוסף, מצאנו גם, בהתאמה לטעות מספר אחת, שלא כל הגולשים גוללים מספיק למטה כדי לראות את לחצני הקריאה לפעולה. גילינו שהסרת המסר השיווקי בכותרת לטובת חווית משתמש (באמצעות לחצני קריאה לפעולה) הובילה לעלייה ב-4% בכמות האינטראקציות באתר וצמיחה משמעותית בהכנסות.

smartphone iphone PD

4. ניסיון עיצובי דל

כשמדובר על טפסים, זה המקום שבו הלקוחות שלך יפתחו את עצמם בפניך, וחשוב שהם ירגישו בנוח לעשות זאת. מדובר באחת מנקודות החיכוך הרגישות ביותר בכל משפך, והרגישות הזו מורכבת אף יותר במובייל. אם לא טוב לעשות שימוש בטפסים ארוכים בדסקטופ, במובייל מדובר בקטסטרופה של ממש. הנטישה היא פופולרית בעיקר כשמדובר בטפסים שמתארכים מעבר לדף נחיתה של 5 אינצ' ,שם אנו רואים שיעור ניכר של שגיאות בהרשמה מהמובייל. לעיתים קשה להבחין בטפסים, כי הם נוטים להתחבא מאחורי פופ-אפים של מילות מפתח. התרופה? טפסים קצרים בגודל ביס. חתכו שדות חיצוניים – טפסים במובייל צריכים להכיל את מינימום המידע. בנוסף, חלקו את התהליך לשלבים – 4 צעדים ללא גלילה עדיפים על טופס אחד ארוך. חשוב לבדוק שהטפסים מוטמעים במובייל בכל השדות, ללא שגיאות, ואם יש שגיאות בהרשמה שלא יימחק המידע שכבר הוזן. וודאו שאתם מציגים אופציה של "הצג סיסמה" בכניסה לטופס, כדי שהמשתמשים יוכלו לראות את אשר הקלידו. ובכל מקום אפשרי, תורידו למינימום את הצורך בהקלדה ובמקום זאת הציעו ממשקי פופ אפ כמו יומנים לכניסה לפי תאריך.

5. השאירו את ההמתנה ליצרני קטשופ

כמו שהמודעות של שנות ה-90 לימדו אותנו, ההמתנה היא חיובית בהקשר של קטשופ סמיך ועשיר. עבור חווית המשתמש במובייל מדובר בגזר דין מוות. עבור משתמשי המובייל חווית המשתמש צריכה להיות מהירה כמו בדסקטופ. למרות זאת, כוח המחשוב של המובייל חלש יותר והפס הנמוך בחיבורי הנתונים הסלולריים הופך את זה למאתגר יותר. נראה לא פעם לחיצות מרובות ומתוסכלות על לחצני קריאה לפעולה בראש הדף, לפני שהדף המלא נטען. זה בד"כ מלווה בנטישה.

כדי למנוע מצבים של המתנה במהלך טעינת דף, הבהר את דפי המובייל באופן משמעותי, הפחת את משקל התמונה, אפילו על חשבון הרזולוציה. המנע מגימיקים מורכבים או כבדים של ניווט כמו קרוסלות, סטרימינג JavaScripts וקודים אחרים ופשט את ה-CSS ׁ (תבנית המאפשרת להגדיר סגנונות לאלמנטים שונים בעמוד האתר).

לאחר טעינת הדף, נסו לספק פידבק מידי להרשמה לטופס. ספקו פידבק גרפי מידי עם "הכפתור לחוץ" (Pressed Button) או בתהליך (Processing). אמצו טכנולוגיית "טעינה עצלה", הטוענת את התוכן בתחתית הדף רק אם המשתמש גולל מטה.

השורה התחתונה: לנצח את המובייל אופס.

*  *  *

המורים (Moors) האמיתיים (מוסלמים מהמגרב) נסחפו לתוך אירופה במאה השמינית, ובסוף שלטו בספרד, פורטוגל וחלק מדרום צרפת של ימינו. הם היו מעין סופה, שצבאות אירופה התקשו לקבל. מובייל אופס, לעומת זאת, יכולים להיות מנוצחים בקלות. מודעות, כפי שכולנו יודעים, היא הצעד הראשון כדי לתקוף כל בעיה. המודעות כי השימושיות של שולחן עבודה והמובייל היא שונה צריכה להוביל לבחינה מחדש של חווית המשתמש. למכשירי מובייל יש התנהגות משתמש ייחודית, ואתרים צריכים להיות מותאמים אישית למשתמשים הניידים. בקיצור, נסו להפוך את אתר המובייל שלכם לאפליקציה, ככל הניתן. היום, יש טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו לכם להבין את המשתמשים שלכם במובייל, כך תוכלו לספק חוויה חלקה עבור המשתמשים שלכם ולשכלל את מדדי הביצוע המרכזיים (KPI) של המובייל.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "5 טעויות נפוצות באתרי מובייל וכיצד להמנע מהן [אורח]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Donjwan
Guest

עושה רושם בהרבה אתרים, שאף אחד מטעם בעלי האתר לא טרח להשתמשבו במובייל ואכן השגיאות רבות ומעצבנות מאוד והנטישה ברורה ובלתי נמנעת.

יעל
Guest

הכתבה מתורגמת באופן נוראי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: