לקבל יותר הצעות עבודה בלינקדין מבלי להתאמץ

התנהלות נכונה בלינקדין עשויה לסלול לכם את הדרך למשרת החלומות הבאה שלכם. הנה 11 טיפים שמומלץ להכיר וליישם

linkedin getty images

קרדיט תמונה: Getty Images Israel

מתי לאחרונה קרה לכם משהו מבלי שבאמת התאמצתם? מתי לאחרונה ביקרו בפרופיל שלכם בלינקדין מנהלי גיוס או מנהלי השמה? ו… מתי לאחרונה קיבלתם הצעה מפתה בלינקדין, כזו שמציעה לכם משרה בהיי-טק מבלי שבכלל הנדתם עפעף?

אם זה עדיין לא קרה לכם או שקרה פעם, ממש מזמן – כנראה שמשהו בפעילות שלכם בלינקדין לא מספיק טוב, כי זה קורה כל הזמן מתחת לפני השטח. כן, מה אתם מתפלאים? חברות היי-טק, תאגידי ענק, סטארטאפים… כולם משתמשים בלינקדין כמאגר מידע ענק של מועמדים טובים וממש לא משנה אם אתם עובדים כרגע או שלא. אם יש לכם רזומה טוב ומתאים, הם כבר ימצאו אתכם ויציעו לכם הצעה שכנראה שלא תוכלו לסרב לה, גם אם בכלל לא תכננתם לחפש עבודה.

אז איך גורמים לזה לקרות? טוב, קודם כל אתם זקוקים לפרופיל מלא ככל האפשר, אבל יש עוד מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי שלאחר מכן תוכלו לשבת בנוח על הכיסא, להתרווח, לשלב ידיים בסיפוק ו… זהו בעצם – הגלגלים יתחילו לנוע מעצמם והצעות העבודה יתחילו לזרום.

נשמע טוב מידי מכדי שיהיה אמיתי – זה פשוט ככה. הנה מה שאתם צריכים לעשות בכדי לתפוס את תשומת ליבם של המעסיקים:

1. מילים, מילים, מילים, מילים…

פתחתם פרופיל? מילאתם אותו ככל האפשר? יופי, עכשיו נותר לכם עוד דבר אחד קטן לעשות לפני שסיימתם: למלא את הפרופיל במילות המפתח השכיחות בתחום העיסוק, בדרג ובתפקיד שלכם. ככל שאותה מילה תופיע יותר פעמים בפרופיל על חלקיו השונים, לרבות בהמלצות, בכותרות, בתמצית ובכלל… ככה תופיעו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של לינקדאין.

2. קשרים, רבותיי, קשרים

אל תאמינו למי שאומר לכם אחרת: ככל שיהיו לכם יותר קשרים ברשת, כך אתם מעלים את הסיכוי לקבל יותר פניות. רשת הלינקדאין עובדת על בסיס "מעגלי חברים", לכן ככל שתהיו מחוברים ליותר חברים כך הפרופיל שלכם יהיה חשוף ונגיש יותר לאחרים.

3. תמונה

אל תדלגו על השלב הזה, אתם אמנם עובדים בהיי-טק ופה חשוב האופי הרבה יותר מהיופי, אבל… אין טוב ממראה עיניים והוספת תמונה לפרופיל מעלה את הסיכוי להקלקה עליו פי 14(!).

4. וכל השאר

ככל שתוסיפו עוד מידע וככל שתמלאו יותר את הפרופיל, ככה תגיעו לציון All Star. לציון נמוך מזה אין מקום בבית ספרנו… כמו כן, חשוב שתתנו לאנשים הצופים לכם בפרופיל מידע מפורט על נסיונכם שכמובן ימשוך אותם יותר לפנות אליכם.

5. הסתכלו על אחרים

כולנו מתים לדעת מי הסתכל על הפרופיל שלנו ואנחנו בודקים את זה כל הזמן, גם מגייסים עושים זאת ככה ש… זה הזמן להסתכל על הפרופילים של כל אלה שאתם רוצים שיסתכלו עליכם. זה אולי נשמע מסובך אבל זה בעצם לא, נכון?

6. המלצות – כמה שיותר, ככה יותר טוב

בקשו מקולגות או ממנהלים שעבדו איתכם בעבר לכתוב לכם המלצה. יכול להיות שזה ירגיש לא נעים לרגע (כי מי בכלל אוהב לבקש טובות מאחרים), אבל זה יעבור לכם ואחרי זה בטוח שתתפלאו כמה קל זה היה.

7. סטטוסים

בפייסבוק אתם מעלים פה ושם תמונות, סרטונים וסטטוסים? מעולה! אז למה בלינקדאין לא? לינקדאין זה לא רק פרופיל, זה הרבה יותר מזה וזו רשת חברתית לכל דבר. מצאתם לינק למאמר מעניין בתחום העיסוק שלכם? יופי- העלו אותו, גיליתם תמונה מצחיקה או קומיקס על חייהם הקשים של אנשי ה- IT? אולי בדיחה על הגרסה החדשה של ווינדוס? אחלה – העלו סטטוסים, כי זה הזמן להתחיל לבלוט. לפחות סטטוס אחד ביום זה היעד שלכם.

8. תגובות

לא חייבים לחפש תוכן מקורי כל הזמן בכדי לתפוס תשומת לב, גם תגובות לאחרים, שיתוף של סטטוסים שלהם, לייקים פה ושם לסטטוסים של אנשים שאתם עוקבים אחריהם, השתתפות בדיונים מעניינים – כל אלה הן שיטות קלות במיוחד ואפילו זריזות לעלות על הכוונת של האנשים הנכונים.

9. תיק עבודות

אז נכון שלא כולנו גרפיקאים, דוגמנים או אנשי פרסום שיכולים להתהדר במאות הקמפיינים שעשו, אבל גם אתם יכולים לייצר לעצמכם פרוטפוליו שמשקף את הידע המקצועי שלכם ואת הרקורד שלכם. על Stack Overflow כבר שמעתם? ועל Git Hub? ומה לגבי מצגות או כתבות מקצועיות שכתבתם? זה בדיוק הזמן לאסוף לינקים לכל מקום שבו ניתן לראות דוגמאות של הדרך בה אתם עובדים ושל דברים שכבר עשיתם ולהעלות אותם גם לפרופיל וגם כסטטוסים.

10. פוסטים

בטוח ששמעתם כבר לא פעם ולא פעמיים עד כמה כדאי לכם להקים בלוג, אבל… זה לוקח זמן ודורש התמדה וגם להתעסק בכל המסביב ולא רק בתוכן. זו הסיבה שכדאי לכם לנצל את פלטפורמת הבלוגינג של לינקדין. לא תאמינו כמה זה פשוט. צרו לעצמכם רשימה של 5-7 נושאים ואחת למספר שבועות כתבו פוסט – זה לא חייב להיות משהו ארוך מידי, אבל כן חייב להיות מענין ולשקף את רמת הידע שיש לכם.

11. קבוצות

הצטרפתם לקבוצות? יופי… בטח תשמחו לגלות שיחד אתכם בכל קבוצה יש אחוז נכבד של הד-האנטרים, מגייסים ומנהלים מקצועיים. זה הזמן להתחיל לבקר בקבוצות ולקרוא דיונים. זה גם הזמן להגיב, להעלות דיונים משל עצמכם ולהביע דעות.

לסיכום, אם לא הבנתם עד עכשיו למה הפרופיל שלכם בלינקדין מקופח ולמה דווקא הוא לא מושך תשומת לב וגם לא מבקרים או הצעות עבודה, אז עכשיו אתם כן. תתחילו לעשות גלים ודי בטוח שלפחות אחד מהם יחזור אליכם יחד עם דג שמן בדמותו של תפקיד מעניין.

הכתבה בחסות SQLINK

ניסיונה העשיר של קבוצת SQLINK בעולמות המחשוב וה-IT, יחד עם רשת הקשרים הענפה שיצרה לאורך השנים, הובילו אותה להתמחות בתחום מאתגר ומורכב: גיוס עובדים לכל מקצועות ההיי-טק. באתר הקבוצה מוצגות אלפי משרות המתעדכנות מדי יום, ורבים כבר זכו בתפקידים משתלמים ובקריירה חדשה ומשגשגת. הצלחת הקבוצה נובעת, בין השאר, מהשילוב בין חברת הבת GotFriends, המתמחה אף היא בהשמת היי-טק, לחברת הניו-מדיה TVUNA – המנהלת באופן שוטף את הנכסים הדיגיטליים של הקבוצה.

יניב בן ישי, SQLINK

סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של קבוצת Sqlink, מביא עימו ניסיון רב שנים מעולמות השיווק והדיגיטל בדגש על שיווק לעולם הגיוס בשוק ההייטק, בעל ידע רב בבנייה ופיתוח אסטרטגי של מקורות גיוס חדשים ו - Talent acquisition יניב מרצה באירועים וכנסים מקצועיים שונים בנושאי ניהול מקורות הגיוס, מיתוג מעסיק, גיוס לסטארטאפים וניהול טאלנטים ונחשב למומחה בתחום.

הגב

11 Comments on "לקבל יותר הצעות עבודה בלינקדין מבלי להתאמץ"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Ron
Guest

מי ששם סטטוס אחד ביום של תמונה, קומיקס או בדיחה מקבל אצלי unfriend

מושיק אבינועם
Guest
מושיק אבינועם

בהחלט הייתה רכישה מוצלחת למיקרוסופט!! בטוחני כי אם חברה אחרת הייתה קונה אותה – היא לא הייתה מגיעה לגבהים שמיקרוסופט יעשו ממנה!! רק נאדלה יצליח להפוך את החברה לרלוונטית בשוק, ולמיקרוסופט הרלוונטיות של מוצריה השונים שהיא משווקת, כמו גם הטכנולוגיות והפטנטים שלה שיוכלו להיטמע במוצרי מיקרוסופט השונים ולשפר את איכות מוצרם והמגוון שהם מציעים לאזרח הפשוט ולאנשי עסקים, חברות וארגונים.

Nir V
Guest

אחלה פוסט, המקור פחות. אולי אנשי SQLINK יתחילו להסתכל בפרופילים של האנשים שאותם הם מנסים לגייס במקום לשלוח מיילים כמו ״היינו בקשר לפני שנתיים וחשבנו לעניין אותך במשרת [משהו שאני לא עושה כבר שנים]״

אגבובו
Guest

ככה אני בהחלט אקבל הרבה הרבה הרבה יותר תשומת לב מ….השמה/אאוטסורסינג/עבדות/לא רלוונטי.

יניב
Guest

הי,
הטיפים האלו מתייחסים באופן כללי לפרופיל לינקדאין שלך וכמובן שבלינקדאין יש המון מגייסים מחברות מובילות שיש סיכוי שישימו לב אלייך יותר ואף יפנו אלייך.

בכל אופן אני חושב ששווה לך לקבל יותר הצעות מאשר פחות – הרי תמיד אפשר לברור ולהחליט למה עונים ולמה לא

בהצלחה

אחד
Guest

די כבר עם התוכן השיווקי הזה. עוד חברה בינונית שמתעסקת בשוק בינוני עם אנשים בינוניים. זה לא מתאים לאתר כזה, שגם, בואו נודה באמת, הופך בינוני משבוע לשבוע.

יניב
Guest

הי,
הטיפים האלו נכתבו מתוך ניסיון והיכרות עומק של שוק הגיוס בהייטק, לדעתי זה תוכן בעל ערך לכל מי שעובד בתחום שבו אנשים מחליפים בממוצע עבודה כל שנתים וחצי.
אני אשמח להבין ממך למה אתה חושב שהתוכן הזה הוא ירוד… אלו טיפים בעלי ערך שבפועל משפרים את הסיכויים שלך לקבל הצעות עבודה ממגייסים בהייטק

בהצלחה

שי שלום
Guest

יש אולי טיפים לאיך לקבל פחות?

יניב
Guest

כן,
אתה פשוט יכול להקפיא את הפרופיל שלך :)
אני חושב שתמיד טוב לשמוע מה יש לשוק להציע ולשמור על כך האופציות פתוחות

בהצלחה

1234@gmail.com
Guest

התגובה הרפלקסיבית שהייתי כותב לך הייתה מדברת על איך בתור מגייס מועמדים בחברת outsourcing או כח אדם או השמה יכול לקבל יותר אישורים מסופר טאלנטים לבצע איתם
השמה למשרות ולקבל עבורם פרמיה של משכורת לאחר שיעבדו 6 חודשים.

האמת שזה דיי פשוט:
תציע התחייבות חוזית שתוך פחות מ שלושה חודשים המועמד יקבל הצעה לחוזה העסקה
דרכך. חוזית כלומר שאם לא תעמוד בהתחייבותך תשלם פיצוי למועמד שנשאר ללא הצעת עבודה כפי שאתה מתחייב.

אם תפתח כזאת תוכנית תאמין לי שלפחות 20% מהטאלנטים בישראל יעבירו לך קורות חיים ויסכימו שתבצע תיווך כחברת outsourcing למעסיקים.

גיל
Guest

תודה רבה על הטיפים ….אנשי ליישם אותם בהקדם ….יום מצויין

wpDiscuz

תגיות לכתבה: